Zadania dla grupy „Wiewiórki”
Piątek 16.04.2021r.
Witam Was bardzo serdecznie
Kochane Wiewióreczki, rozmawialiśmy dużo o Kosmosie, ale pora już wrócić na Ziemię, na najwspanialszą planetę we wszechświecie, która jest domem dla ludzi i zwierząt… Ziemia to nasza planeta, gdzie jest nasz dom, rodzina, przedszkole… 😃
Zapraszam Was do wysłuchania opowiadania Schima Schimmela „Dzieci Ziemi – pamietajcie”.
https://youtu.be/xz8Hene7odk
Po wysłuchaniu porozmawiajcie na temat opowiadania – wyglądu Ziemi, jej mieszkańców, ich postępowania.
Następnie posłuchajcie piosenkę i porozmawiajcie z rodzicami o tym, co można spotkać na Ziemi, dlaczego powinniśmy o nią dbać i co można zrobić, aby była jeszcze piękniejsza?
A teraz czas na wykonanie pracy plastycznej. Możecie wykorzystać kolorowankę – dzieci i Ziemia. Można ją pokolorować kredkami, pomalować farbami lub połączyć wyklejanie plasteliną i kolorowanie. Możecie też wykonać pracę o planecie – Ziemi wg własnego pomysłu.
Dla chętnych mam jeszcze inną propozycję na wykonanie pracy plastycznej pt. ” Piankowa ziemia” (kolorowanka – Ziemia). Do tego zadania potrzebujemy piankę do golenia, farby: niebieską i zieloną. Do dwóch miseczek dajemy piankę – 3 pompki, troszkę farby i mieszamy (do jednej miski zieloną, do drugiej niebieską). Następnie nakładamy kolorową piankę łyżeczką/widelczykiem na szablon ziemi. Odstawiamy do wyschnięcia i gotowe!😃
Zachęcam także do poruszania się, bo ruch to zdrowie!
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
Chętne dzieci zapraszam do podjęcia wyzwania w zabawie, polegającej na rozwiązywaniu zagadek i odgadnięciu szyfru. Poproście rodziców o odczytanie poleceń.
https://view.genial.ly/5e8deb0f124be30da50566c0/game-breakout-escape-room-ratunek-dla-ziemi?fbclid=IwAR3b_rBwaff_19_TakB84xk2Ayusmjj_QoTg3mShqOX68JF6XMmfbhnDDe4
Starsze dzieci zachęcam jeszcze do skorzystania z jednej z propozycji zabaw utrwalających litery: „Odczytaj wyrazy i dopasuj do nich obrazki”. Nie martwcie się, jeżeli coś Wam się nie uda, wrócimy do przedszkola to będziemy bawić się i powtarzać literki, głoskować.
https://wordwall.net/resource/679237/nauka-czytania
https://wordwall.net/resource/1231319/czytanie
https://wordwall.net/resource/1553066/czytanie
A może jeszcze macie ochotę obejrzeć filmik „Kosmita Ubu poznaje naszą planetę”?
https://youtu.be/Pp_zeQXXaY8
Kochani na dzisiaj to już wszystko – mam nadzieję, że zadania sprawiły wam dużo radości. Już coraz bliżej do spotkania się w naszym przedszkolu, myślę, że też tęsknicie. Do zobaczenia po weekendzie w przedszkolu! Życzę Wam przyjemnego wypoczynku!😃
Za Waszą pracę w domu!
Czwartek 15.04.2021r.
Witam Was kochane Wiewióreczki!😃
Przywitamy się zabawą rytmiczną przy piosence „Na dzień dobry”, zachęcam Was do wykonywania ruchów, o których jest mowa w piosence.
https://youtu.be/FSpO0R3qlqs
Dzisiaj zapraszam na podsumowanie i utrwalenie wiadomości o Kosmosie. Na początek proponuję zagadki:
Jest on ozdobą nocnego nieba,
więc gdy się ściemnia szukać go trzeba.
Czasem okrągły jest, czasem znika,
to znów przybiera kształt rogalika. /Księżyc/
W dzień widać na nim chmury i słońce,
a nocą księżyc i gwiazdy lśniące.
Na nim samolot drogę swą znaczy,
podnosisz głowę by je zobaczyć. /niebo/
Nocą na niebie są ich tysiące,
w dzień widać tylko najbliższą Słońce.
Mały i Wielki wóz z nich się składa,
pomyśl życzenie gdy któraś spada!!! /gwiazdy/
Ono nam ciepło na Ziemi daje
i dzięki niemu jasny dzień wstaje.
Na złoty kolor opala skórę,
albo się chowa za dużą chmurę. /Słońce/
Są we wszechświecie porozrzucane,
te wokół słońca najbardziej znane.
Wśród nich jest Ziemia, na niej żyjemy,
czy ktoś na innych mieszka nie wiemy. /planety/
Zachęcam także do obejrzenia filmiku o kosmosie oraz poznania więcej ciekawostek o Wszechświecie.
https://youtu.be/AE7KCAgL5Ys
Piosenka „Kosmos” wraz z animacją pomoże także wzbogacić i utrwalić Wasze wiadomości.
https://youtu.be/ahkKIg8NVS0
Możecie także skorzystać z karty pracy, na której należy zamalować lub wskazać litery potrzebne do napisania podanego wyrazu w ramce.
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na str. 75 i 76.
A teraz jeszcze jedna zagadka:
„Co to za pojazd szybki i duży,
który do lotów kosmicznych służy?
Może pojazdem tym któreś z dzieci
w podróż na księżyc kiedyś poleci./rakieta/
Rozwiązanie zagadki, która zapewne nie była dla Was problemem będzie wstępem do dalszej pracy. Zachęcam chętne dzieci do podjęcia wyzwania!😃 Przyjrzyjcie się uważnie rysunkowi i pokolorujcie odpowiednie kwadraty tak, żeby powstała druga część rakiety. Bądźcie bardzo uważni, nie jest to łatwe zadanie!😃
Bawiliśmy się już naśladując kosmiczną mowę, lot rakietą, a teraz może skorzystacie z jednej z propozycji wykonania pracy plastycznej – rakiety.
https://youtu.be/QNCxe1mknTo
https://youtu.be/ehhOCxe8S3Q
Dzieci starsze zachęcam jeszcze do utrwalenia cyfr i znaków matematycznych w zabawie edukacyjnej „Prawda, fałsz – znaki matematyczne”.
https://wordwall.net/resource/2169083/znaki
Na koniec powrócimy do zabawy „Podróż po planetach” i trochę poruszamy się.
https://youtu.be/SCMAcaNwGwo
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłego dnia!😃
Środa 14.04.2021r.
Witajcie Wiewióreczki!😃
Myślę, że dużo już wiecie o Kosmosie, dzisiaj poświęcimy więcej uwagi ufoludkom.
Na początek zapraszam Was do posłuchania rymowanki o ufoludku, zwróćcie uwagę na opis jego wyglądu, bo później ta znajomość się przyda.
Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.
Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty? Kto to jest ufoludek?
Z rymowanki dowiedzieliście się, że ufoludek odwiedził naszą planetę, zachęcam Was teraz do wysłuchania piosenki „Ufoludki na urlopie”.
https://youtu.be/N1QVEO9D4Kw
Po wysłuchaniu piosenki odpowiedzcie na pytania:
– Gdzie Ufoludki spędzały urlop?
– Co robiły na urlopie?
– Z kim kontaktowały się na Ziemi?
– Jak zachowały się w lesie?
Zapraszam Was też do udziału w Kosmicznej rymowance o ufoludku, zaproście do zabawy rodzica.
https://youtu.be/_SJHaDIsr6Q
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na str. 73 i 74. Na jednej ze stron jest rymowanka o ufoludku, na podstawie opisu narysujcie ufoludka.
Dzieci młodsze też już dużo wiedzą o wyglądzie ufoludków, dlatego też zachęcam do samodzielnego narysowania ufoludka, a może ulepienia z plasteliny, wiem, że bardzo lubicie lepić z plasteliny.😃
Zaproponuję Wam też inną wersję pracy plastycznej o ufoludku. Na kartce robimy kleks z rozrzedzonej farby w dowolnym kolorze, rozdmuchujemy go za pomocą słomki do napojów, aby uzyskać ciekawy kształt. Po wyschnięciu dorysowujemy oczy, ręce… tworzymy postać ufoludka.
Mówiliśmy o odwiedzinach ufoludków na naszej planecie. Może ktoś chciałby kiedyś polecieć w kosmos. W takiej podróży na pewno przydałaby się znajomość kosmicznej mowy. Możecie sobie poćwiczyć – rodzic będzie teraz wypowiadał kosmiczne sylaby a Ty będziesz powtarzał. Słuchaj uważnie, bo będzie coraz trudniej.
– Rodzic wypowiada po jednym słowie, a dziecko powtarza: nem; nen; non; trulo; lulo; lilo; bra; bre; bri; bro; ke; ka;
– Rodzic wypowiada po dwa słowa naraz, dziecko powtarza: nem ne; no trulo; lulo bra; bre bri; bro ke; trulo lulo; nem lulo; bri trulo;
– Rodzic wypowiada po trzy słowa naraz: nem ne no; trulo lulo bra; bre bri bro; ke nem nen; lilo bra ke; bri bro ka;
– A teraz całe kosmiczne słowa: aplepaplu, melabolombys, kolosimanus, salenelius;
Jak myślisz co mogą oznaczać te słowa? A może Ty masz pomysł na kosmiczny język?
Kosmiczny język już poćwiczyliście to teraz możecie startować – pobawcie się w start rakiety. Wspólnie z rodzicami odliczajcie: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Podczas odliczania rytmicznie klaszczcie w dłonie z narastającą prędkością, następnie, na wysokości brzucha, rysujcie spiralę (maszyny zaczynają pracować), wydając dźwięk: Bzz (rakieta startuje). Sstaaart – rytmicznie uderzajcie dłońmi o uda, rakieta wystartowała – wyskoczcie w górę, wymachując ramionami do góry, z okrzykiem: Hurra! Lot rakiety – poruszajcie się jak rakieta i na zakończenie – wylądujcie.
Możecie też skorzystać z karty pracy, na której należy wyznaczyć trasę rakiety na Księżyc tak, aby ominąć wszystkie meteoryty. Policzcie, ile jest meteorytów małych, a ile dużych. Których jest więcej? Których jest mniej?
Wyznacz trasę rakiety na Księżyc
Mam jeszcze dla Was propozycję zabawy, polegającej na znalezieniu pary do nazwy planety.
https://wordwall.net/resource/1667781/planety
Dzieci starsze zachęcam do utrwalenia liter w zabawie – zakręć kołem, nazwij wskazaną literę i podaj wyraz zaczynający się tą literą.
https://wordwall.net/resource/1064455/przedszkole/litery
Kochani na dzisiaj to już wszystko, życzę miłego dnia!
Wtorek 13.04.2021r.
Dzień dobry Wiewióreczki!😃
Zapraszam Was na dalsze zdobywanie wiadomości o kosmosie oraz do zabaw z nim związanych.
O Układzie Słonecznym warto wiedzieć jak najwięcej, w końcu żyjemy na jednej z jego planet. Ziemia jest trzecią planetą od strony Słońca, ale po kolei… Zapraszam na film: „Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach dla dzieci”, który wzbogaci i utrwali Wasze wiadomości.
https://youtu.be/7RiOkT1ggVI
Pomoże Wam w tym również wiersz, do którego wysłuchania zachęcam.
Wiersz pt. „Kosmos” – Natalia Łasocha
Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany,
ale osiem planet bardzo dobrze znamy.
One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.
A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.
Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.
Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.
Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.
Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.
Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.
Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.
Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.
Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.
Zachęcam też do zabawy plastycznej „Planety”. Ilustracja przedstawia nasz Układ Słoneczny. Wyklej słońce plasteliną, planety pomaluj farbami, a orbity, po których poruszają się planety popraw mazakami. A może masz inny pomysł na wykonanie pracy? Udanej zabawy!
Proponuję także skorzystać z karty pracy:
Podzielcie na sylaby nazwy obrazków. W ramce narysujcie tyle kresek, ile jest sylab w poszczególnych nazwach. Możecie też pokolorować obrazki.
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na str. 72.
Zachęcam Was także do wysłuchania piosenki „Zielone ufoludki”, pośpiewajcie razem refren piosenki. Powrócimy jeszcze do ufoludków w kolejnych dniach.😃
https://youtu.be/HHeZUbouzP4
Poruszajcie się jeszcze przy opowieści ruchowej „Wyprawa w kosmos”.
https://youtu.be/yfLCMgs9T1Q
Chętne dzieci zapraszam do utrwalenia swoich wiadomości i sprawdzenia swojej wiedzy w grze edukacyjnej.
https://www.ekreda.pl/embed/6703016299200512
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę miłego dnia!😃
Poniedziałek 12.04.2021r.
Witajcie Kochane Wiewióreczki!
Nadszedł kolejny tydzień, a wraz z nim nowe zadania – będziemy poruszać ciekawe tematy, bawić się w nowe zabawy. A o czym w tym tygodniu będziemy rozmawiać dowiecie się z zagadki:
Co to za przestrzeń
między Ziemią, księżycem,
dużymi planetami
oraz między gwiazdami? /kosmos/
Tak, to właśnie o kosmosie będziemy w tym tygodniu poszerzać swoją wiedzę.
Dzisiaj wybierzemy się w daleki, kosmiczny wszechświat, dlatego zachęcam Was do obejrzenia bajki edukacyjnej „Układ słoneczny”.
https://youtu.be/Aug7FRYvIHU
Posłuchajcie również piosenki „W układzie słonecznym”. Słuchajcie bardzo uważnie, bo możecie się z niej wiele dowiedzieć o planetach.
https://youtu.be/yxVMhKt-cvI
Po wysłuchaniu piosenki odpowiedzcie na pytania:
– Gdzie wirują planety i co okrążają?
– Czym różnią się między sobą?
– Którą planetą od Słońca jest Ziemia?
– Która planeta jest największa?
– Która planeta posiada pierścienie?
– Która planeta podobała Ci się najbardziej, co możesz o niej powiedzieć.
Następnie spróbujcie wymienić nazwy wszystkich planet, podzielcie te nazwy na sylaby i przegłoskujcie (dzieci starsze).
Zachęcam Was także do nauki rymowanki, przy której możecie wykonywać ruchy zgodnie z tekstem.
Kosmonauta idzie dróżką,
przytupuje jedną nóżką,
klaszcze w ręce raz i dwa,
podskakuje hopsa, sa.
Już w rakiecie prosto siada,
kiwa głową na sąsiada,
ster rakiety w ruch już wprawia,
choć to wcale nie zabawa,
i rakieta się unosi,
bo ją o to ładnie prosi.
Możecie także skorzystać z karty pracy, na której należy połączyć kropki i pokolorować kosmonautę.
Kosmonauta – kolorowanka
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na str. 70 i 71.
Zachęcam także do aktywności ruchowej w zabawie muzyczno – ruchowej „Podróż po planetach”.
https://youtu.be/SCMAcaNwGwo
Możecie także poćwiczyć spostrzegawczość w grze online memory – Kosmos.
https://eduzabawy.com/gry-online/memory/kosmos/
Życzę Wam udanej i wesołej zabawy!!!
Piątek 09.04.2021r.
Witam Was cieplutko Wiewióreczki!😃
Zaczniemy od poruszania się według słów rymowanki.
Zrób do przodu cztery kroki
i wykonaj dwa podskoki.
Zrób do tyłu kroki trzy,
potem krzyknij: raz, dwa, trzy!
Lewą ręką dotknij czoła,
no i obróć się dokoła.
W prawą stronę kroków pięć
zrób – jeśli masz na to chęć.
Potem kroki w lewą stronę:
raz, dwa, trzy – no i zrobione.
Na podsumowanie naszej tematyki zachęcam Was do odgadywania zagadek sportowych oraz do „odwiedzenia stadionu sportowego”.
Następnie proponuję wysłuchanie piosenki „Ruch to zdrowie” zachęcającej do uprawiania sportu zamiast siedzenia przed ekranem i grania w gry.
Ciekawa jestem, jaką aktywność fizyczną zaplanowaliście na dzisiaj? A może spacer?😃
Teraz zachęcam Was do ćwiczeń, ale usprawniających narządy artykulacyjne w oparciu o wiersz: „Gimnastyka”.
Rodzic czyta wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.
Na początku jest rozgrzewka,
Językowa wprzód wywieszka,
Cały język wyskakuje,
Wszystkim nam się pokazuje,
W dół i w górę,
W lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje,
pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
Jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą,
Zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje…
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka
Proponuję także karty pracy do dowolnego wykorzystania:
Znajdź drogę chłopca do piłki – labirynt.
Labirynt – droga chłopca do piłki
Policz kropki na piłkach. Każdą piłkę z kropkami połącz z piłką, na której jest odpowiednia cyfra. Pary pokoloruj tak samo.
Zamaluj lub wskaż litery, które są potrzebne do napisania wyrazu z ramki. Dzieci 6-letnie mogą odczytać wyrazy i przegłosować.
Dzieciom 6- letnim proponuję wykonanie zadań w swoich kartach pracy na str. 68 i 69, na których „wyruszycie na wycieczkę rowerową”, będziecie mijali różne miejsca rysując po śladach.
Jeżeli pogoda będzie sprzyjająca to może wybierzecie się z rodziną na taką prawdziwą wycieczkę rowerową i aktywnie spędzicie czas.😃
Zachęcam jeszcze do pogimnastykowania się przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
Na koniec obejrzyjcie film animowany o Bolku i Lolku ,,Sportowcy”.
Zwróćcie uwagę na ich zachowania podczas zawodów sportowych.
Po obejrzeniu odpowiedzcie na pytania:
– Czy w sporcie obowiązują zasady?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada fair play? /Podpowiedź: podczas gry czy zawodów przestrzega się przyjętych zasad, nie dąży się do zwycięstwa za wszelką cenę, nie oszukuje się/
– Czy Bolek postępował fair play?
– Zastanówcie się, czy zasady obowiązujące w sporcie można przenieść do wspólnych gier i zabaw w przedszkolu?
Na dzisiaj to już wszystko, życzę Wam pogodnego i miłego weekendu!😃Pozdrawiam serdecznie!😃
Czwartek 08.04.2021 r.
Witajcie Wiewióreczki!😃
Dzisiaj w dalszym ciągu będziemy rozmawiać o sporcie, o tym jak ważny jest dla naszego zdrowia oraz o sposobach aktywnego wypoczynku.
Gimnastyka to podstawa
i dla zdrowia, ważna sprawa.
Ręce w górę, potem w bok
i do przodu wielki skok.
A gdy zrobisz ukłon nisko,
wiedz, że sukces jest już blisko.
Zapraszam do wysłuchania wiersza E. Pawlak „Elementarz sportowy” oraz wzbogacania wiedzy o dyscyplinach sportowych. Odpowiedzcie na pytania zawarte w prezentacji.
https://youtu.be/eiU2XVGTiLE
Proponuję także obejrzenie filmu „Hibbi – Sport to zdrowie”, zaprasza on do świata Hibbiego, w którym czeka Was dużo zabawy, wiedzy i ciekawostek.
Następnie pooglądajcie obrazki i powiedzcie, jakie sposoby aktywnego wypoczynku są na nich przedstawione. Czy Wy również podobnie spędzacie czas z rodziną?😃
Zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej na temat „Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku”. Możecie wykonać pracę dowolną techniką (rysowanie, wycinanie, malowanie farbami itp.)
Możecie także skorzystać z kolorowanki – piłka nożna oraz karty pracy – pisanie szlaczków po śladzie.
Dzieciom starszym proponuję wykonanie zadań w swoich kartach pracy na str. 66 i 67.
Możecie także utrwalić poznane litery w zabawie „Znajdź literę”.
https://pisupisu.pl/przedszkole/znajdz-litere
Kochane Wiewióreczki, czy zaplanowaliście i realizujecie swoje sposoby aktywności fizycznej na bieżący tydzień? Jeżeli tak, to bardzo dobrze!😃
Ja zachęcam Was dzisiaj do pogimnastykowania się przy piosence „Wesoła gimnastyka”.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę miłego dnia!😃
Środa 07.04.2021r.
Dzień dobry kochane Wiewióreczki!😃
Na powitanie posłuchajcie rymowanki i wykonajcie ruchy, o których jest mowa w rymowance:
Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj witać Was.
Ręce w górę, mały skok, teraz w górę – hop ,hop, hop.
Dzisiaj porozmawiamy sobie o różnych dyscyplinach sportowych.
Zapraszam Was do obejrzenia prezentacji o zabawach i sportach, uważnie oglądajcie, bo będziecie musieli powiedzieć, które z aktywności są zabawą a które sportem.
Następnie wykorzystując kartę pracy ze zdjęciami spróbujcie powiedzieć, jakie sporty uprawiają sportowcy przedstawieni na zdjęciach? Nazwijcie także dyscypliny sportowe, które przedstawiają dzieci na obrazkach.
Zdjęcia przedstawiające różne dyscypliny sportowe
Następnie możecie pobawić się naśladując ruchy przy uprawianiu wybranej dyscypliny sportowej a inni domownicy będą zgadywać, jaka to dyscyplina. Pamiętajcie o zmianie ról, żeby każdy z Was pokazywał i zgadywał.
Zachęcam także do wykonania karty pracy, na której należy połączyć kropki na piłce i pokolorować ją.
Ćwiczenia grafomotoryczne – piłka
Dzieciom starszym proponuję wykonanie zadań w swoich kartach pracy na str. 64 i 65.
Możecie także utrwalić sobie wczorajszy wiersz „Gimnastyka” J. Koczanowskiej.
Dziękuję Wam za dzisiejsze zajęcia i zapraszam na kolejne. Pozdrawiam serdecznie.😃
Zadania na Wtorek 06.04.2021r.
Witam Was Wiewióreczki!😃
Mam nadzieję, że odpoczęliście spędzając przyjemnie świąteczny czas w gronie najbliższych i jesteście gotowi i chętni na kolejne nasze aktywności. Będziemy rozmawiać o aktywności fizycznej, gimnastyce.
Na początek zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego pt.”Po co nam aktywność fizyczna”?
Po obejrzeniu filmu spróbujcie odpowiedzieć na pytanie – Po co nam aktywność fizyczna?
A także powiedzcie, jak Wy lubicie aktywnie spędzać czas.
Następnie zachęcam do wysłuchania i nauki wiersza „Gimnastyka” J. Koczanowskiej
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skoki, skłony i przysiady
Trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
Niezawodne są metody.
Po wysłuchaniu wiersza powiedzcie, dlaczego gimnastyka jest ważna dla naszego zdrowia.
Zachęcam także do skorzystania z kolorowanki – gimnastyka.
Dzieciom starszym proponuję wykonać zadania w swoich kartach pracy na str. 62 i 63.
Zaplanujcie także aktywności fizyczne na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, hulajnodze… Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domu.
Dzisiaj zachęcam Was do skorzystania z propozycji ćwiczeń „Gimnastyka w domu i w przedszkolu”
Myślę, że na dzisiaj wystarczy aktywności fizycznej.😃
Pozdrawiam Was serdecznie a na kolejne aktywności zapraszam w kolejne dni.😃
piątek 02.04.2021 r.
Witajcie Wiewióreczki w ostatni dzień przed Świętami Wielkanocnymi!
Na stole pisanki
Pięknie malowane
Wśród zieleni bukszpanu
Cukrowy baranek.
Bazie w koszyczku,
ciasta i wędliny …
WIELKANOC – spotkanie całej rodziny.
Dzisiaj na podsumowanie tematyki świątecznej proponuję obejrzenie prezentacji, która przypomni Wam między innymi, co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym.
Możecie sprawdzić Waszą wiedzę na temat świąt rozwiązując wielkanocne zagadki.
A może ktoś będzie chciał jeszcze wykonać zadania wielkanocne.
Zachęcam także do skorzystania z kart pracy:
Obejrzyjcie obrazek koszyczka wielkanocnego, zaznaczcie kolejność przygotowywania koszyczka kropkami (dzieci 5-letnie) lub liczbami (dzieci 6-letnie). Na dole karty pracy dokończcie ozdabiać jajka wg wzoru. (Można też tylko pokazać i powiedzieć, jaka będzie kolejność).
Pokolorujcie koszyczek zgodnie z kolorami kropek. Podzielcie nazwy zdjęć na sylaby dzieci młodsze) i głoski (dzieci starsze). Narysujcie pod każdym zdjęciem liczbę kresek, odpowiadającą liczbie sylab i głosek.
Karta pracy-pokoloruj wg koloru kropek
Następnie połączcie ramkę z tym koszykiem, w którym znajdują się te same elementy.
Dzieciom starszym proponuję kartę pracy, na której zamalujcie te litery, które są potrzebne do napisania podanego wyrazu w ramce.
W swoich kartach pracy na stronie 61 zaznaczcie dziewięć różnic między obrazkami, przedstawiającymi stół wielkanocny.
Dla chętnych dzieci proponuję kartę pracy Wielkanocne sudoku – należy wyciąć obrazki i przykleić tak, żeby w poziomie i w pionie nie powtarzały się.
Jest to szczególny czas, który możecie spędzić razem z rodzicami na przygotowaniu pisanek, może skorzystacie z tych pomysłów:
Mam nadzieję, że pomożecie także rodzicom przy przygotowaniu koszyczka wielkanocnego, myślę, że zapamiętaliście, co powinno w nim się znaleźć.
Niech piosenka „Wielkanocny Stół” wprawi Was już dzisiaj w cudowny świąteczny nastrój.
Kochane Wiewióreczki, drodzy Rodzice!!!
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych pragnę złożyć najserdeczniejsze życzenia. Zdrowia, spokoju, pogody ducha, wiele radości i wspaniałych chwil w gronie najbliższych. Choć te święta będą inne niż zwykle, niech będą przepełnione miłością, uśmiechem i radością.
Wiewióreczki ściskam Was serdecznie!
Czwartek 01.04.2021r.
Witam Was serdecznie kochane Wiewióreczki!😃
Na początek zapraszam do odsłuchania opowiadania o tradycjach dotyczących Wielkanocy pt. „Gipsowe pisanki” A. Widzowskiej.
Po wysłuchaniu opowiadania odpowiedzcie na pytania:
– Gdzie rodzina Olka i Ady spędziła Wielkanoc?
– Co się stało dziadkowi? Dlaczego?
– Jakie zadania mieli do wykonania podczas przygotowań do świąt Olek i Ada, rodzice i dziadkowie?
– Czym babcia ozdobiła stół?
– Jakie rady dawał dziadek?
– Czy tata i mama wywiązali się z zadań?
– Co według dziadka jest najważniejsze?
Zachęcam także do posłuchania piosenki „Kłótnia w koszyku wielkanocnym”, następnie powiedzcie jakie zwierzątka pokłóciły się ( możecie w trakcie słuchania piosenki naśladować ich odgłosy).
Może podejmiecie wyzwanie wykonania jednego z wielkanocnych zwierzątek, oto kilka propozycji, może z którejś skorzystacie.😃
Zajączki wielkanocne krok po kroku
Zając z papierowej dłoni
Kurczak z rolki po papierze toaletowym
Możecie skorzystać także z karty pracy, z której należy wyciąć elementy zwierzątka i posklejać zgodnie z instrukcją.
Wykorzystując kolejną kartę pracy – znajdźcie 10 małych pisanek, możecie także pokolorować obrazek.
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na stronie 59 i 60.
Chętne dzieci mogą skorzystać w wolnym czasie z dodatkowych kart pracy (na niektórych z nich możecie tylko wskazać prawidłowe rozwiązania).
Proponuję jeszcze grę interaktywną Wielkanoc – ćwiczącą pamięć. Życzę powodzenia!😃
https://view.genial.ly/5e838013260c290e3978bb1b
Zachęcam Was również do pomocy rodzicom w przygotowaniach do świąt. Może posprzątajcie w swoim pokoju, poukładajcie zabawki. Rodzice na pewno ucieszą się, a Wy będziecie mieli swój udział w przygotowaniach świątecznych.
Przesyłam Wam moc uścisków! Do jutra!😃
Środa 31.03.2021r.
Witajcie Kochane Wiewióreczki!😃
Zachęcam Was dzisiaj do obejrzenia prezentacji przy piosence „Pisanki, kraszanki”
Po obejrzeniu i wysłuchaniu piosenki wymieńcie, co znajdowało się w wielkanocnym koszyku. Przekazuję dla Was również słowa tej piosenki i zachęcam do nauki, żeby pośpiewać sobie przy przygotowywaniu wielkanocnych pisanek.
Słowa piosenki Pisanki, kraszanki
Następnie proponuję zabawę „Prawda czy fałsz?” Posłuchajcie zdań czytanych przez rodziców, jeżeli wg Was będą one prawdziwe będziecie klaskać, jeżeli fałszywe – tupać.😃
Pisanki to ozdobione jajka.
Do wielkanocnego koszyka obok pisanek kładziemy warzywa.
Baranek wielkanocny może być z ciasta.
Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.
W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.
Święta wielkanocne są w zimie.
Bazie rosną na wierzbie.
Zachęcam również do skorzystania z kart pracy:
Policzcie pisanki jednakowego wzoru i za pomocą kropek (dzieci młodsze), cyfr (dzieci starsze) wpiszcie wynik w puste kratki. Możecie również pokolorować pisanki.
Piszcie po śladzie i pokolorujcie rysunki jajek. (Dzieci młodsze)
Karta pracy – pisanie po śladzie
Dzieciom starszym proponuję wykonanie karty pracy, na której należy odczytać wyrazy i połączyć z obrazkiem.
Karta pracy – przeczytaj wyrazy
Zachęcam Was także do wykonania zadań w swoich kartach pracy na stronie 58 i 59.
Jeżeli będziecie chcieli skorzystać to proponuję jeszcze dodatkowe karty pracy do dowolnego wykorzystania w wolnym czasie.
Ruch to zdrowie, więc zachęcam Was także do poruszania się przy piosence „Skaczemy, biegniemy”
Mam jeszcze dla Was propozycje eksperymentów z jajkiem. Proponuję obejrzenie filmików – Gumowe jajko i Pływające jajko, następnie zachęcam do wykonania wybranego eksperymentu wspólnie z dorosłymi.
Życzę wam przyjemnych chwil podczas wykonywania zadań! Pozdrawiam serdecznie!😃
Wtorek 30.03.2021r.
Dzień dobry Wiewióreczki!😃
Posłuchajcie krótkiego wierszyka:
Zajączek Wielkanocny
do drzwi domku zapukał,
z koszyczkiem pełnym jajek
wesołych dzieci szukał.
Elżbieta Krystek-Jones
Czy jesteście wesołymi dziećmi – to może Was szuka Wielkanocny zajączek?😃
Proponuję dzisiaj na początek wysłuchanie wiersza „Śladami zajączka”- A. Bober
Od samego rana niezłe zamieszanie.
Ktoś tu przeszukuje, calutkie mieszkanie.
Śladami zajączka dzieci wyruszyły,
że znajdą prezenty bardzo się cieszyły.
Kilka kroków w przód, czasem w lewo, w prawo,
szukają podarków przedszkolaki żwawo.
A zajączek cicho, za oknem przycupnął,
rudą marcheweczkę w międzyczasie chrupnął.
Pełen jest podziwu, dla tych małych ludzi,
żeby znaleźć prezent, każdy z nich się trudzi.
Ale to nie prezent jest dziś najważniejszy,
to czas z najbliższymi bowiem jest cenniejszy.
Bo wspólna zabawa, wspólne przebywanie,
na długo w pamięci wszystkich pozostanie.
Po wysłuchaniu wiersza odpowiedzcie na pytania:
– Kto ukrył prezenty w domu dzieci?
– Skąd dzieci wiedziały, że to był zajączek?
– Czy w świętach najważniejsze są prezenty, które dostajemy?
– Co oprócz dostawania prezentów, lubisz w świętach najbardziej?
Proponuję również zabawę ruchową „Poszukiwania prezentu od zajączka”.😃
Zabawa polega na tym, że rodzic chowa w pokoju ulubioną zabawkę dziecka.
Informuje, że to ćwiczenia przed jedną z wielkanocnych tradycji, kiedy to po śniadaniu wielkanocnym dzieci wyruszają na poszukiwanie prezentów, które zostawił gdzieś w domu lub w ogrodzie zajączek wielkanocny.
Dziecko będzie musiało poruszać się tak, jak wskaże rodzic, np.:
– 5 kroków do przodu
– 1 krok w prawo (żeby dzieciom ułatwić rozróżnianie stron, na prawej ręce można zawiązać wstążkę lub założyć gumkę)
– 3 kroki w lewo,
– 2 kroki do tyłu, itd.
Wykorzystując kartę pracy Wielkanocny labirynt – pokolorujcie wszystkie pola z obrazkami przedmiotów, które mogą znaleźć się w koszyku wielkanocnym. Droga, która powstanie, doprowadzi zajączka do koszyka.
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na stronie 56 i 57.
Następnie posłuchajcie piosenki „Zając”, zachęcam również do wykonywania ruchów wynikających z treści piosenki a także naśladowania poruszania się zajączka.
Chętne dzieci zapraszam do skorzystania (w dowolnym czasie) z wybranych kart Wielkanocne kodowanie.
Możecie także poćwiczyć spostrzegawczość w grze „Wielkanocne memory”.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html
To już koniec na dziś mam nadzieję, że dobrze bawiliście się!😃 Czekam na Was jutro z kolejnymi wielkanocnymi zadaniami.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę miłego dnia!😃
Poniedziałek 29.03.2021r.
Witam kochane Wiewióreczki!😃
Zbliżają się Święta Wielkanocne, więc zapraszam Was dzisiaj do wysłuchania opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”.
Po wysłuchaniu bajki zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:
Kto obudził kotki na wierzbie?
Kogo jeszcze obudziło wiosenne słonko?
Dlaczego słońce ich obudziło?
Co kojarzy Wam się ze Świętami Wielkanocnymi?
Zachęcam także do wysłuchania piosenki Zozi „Znaki Wielkanocy”, powiedzcie, o jakich znakach związanych ze Świętami Wielkanocnymi była mowa w piosence.
Proponuję Wam również do dowolnego wykorzystania Wielkanocne karty pracy.
Możecie wyciąć pisanki i przykleić tak, aby w każdym rzędzie znajdowały się 4 różne pisanki. Kolejne zadanie to znalezienie drogi do środka jajka. Następne karty pracy polegają na pokolorowaniu pisanki zgodnie z liczbowym kodem, znalezieniu różnic, udekorowaniu jajka w dowolny sposób. Dzieci starsze mogą wykorzystać kartę, na której należy pokolorować pola z brakującą sylabą. Mam nadzieję, że każdy coś dla siebie wybierze.😃
Dzieci starsze zachęcam do wykonania zadań w swoich kartach pracy na stronie 54 i 55.
Mam jeszcze dla Was jedną propozycję – założenie hodowli rzeżuchy, która będzie mogła ozdobić świąteczny stół lub będzie można ją zjeść z kanapkami jako źródło witamin. (Oczywiście, jeżeli będziecie mieli nasiona rzeżuchy).
Chętnym dzieciom proponuję jeszcze wielkanocne kolorowanki online, z których możecie skorzystać w ciągu tego tygodnia.
https://www.kolorowankionline.net/piskle-z-jajkiem
https://www.kolorowankionline.net/kroliczek-maluje-jajko
https://www.kolorowankionline.net/pisanki-wielkanocne
Życzę Wam przyjemnych zabaw i miłego dnia!😃