NASZE PLANY NA MARZEC – GRUPA JEŻYKI
1. „Z czego to jest zrobione? – poznanie z czego zrobione są wybrane produkty, jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny i papieru.
2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 4 marzec.
3. „Dzień kobiet” – symboliczne wręczenie upominków przez chłopców dla dziewczynek.
4. „Jaka pogoda jest w marcu” – omówienie marcowej pogody, ubioru dostosowanego do warunków atmosferycznych oraz czego potrzebują rośliny do życia.
5. Wyjazd Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu” – warsztaty wiosenne – 12 marca.
6. „Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?” – poznanie ptaków powracających na wiosnę do Polski, poznanie prac wiosennych w ogrodzie oraz oznak wiosny.
7. „Powitanie wiosny wierszem i piosenką na sportowo” – poszukiwanie ukrytych prezentów od Pani Wiosny, spotkanie ze sportowcem – 21 marzec.
8. „Czego potrzebują zwierzęta?” – poznanie potrzeb zwierząt, czym zajmuje się weterynarz.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– poznawanie jakie właściwości fizyczne mają wybrane produkty, poznanie pracy garncarza, młynarza, piekarza, rolnika, sprzedawcy ,
utrwalania wiadomości na temat wybranych zawodów,
– aktywnego słuchania tekstu, rozwijania uwagi, koncentracji, czytania ze zrozumieniem,
– wymieniania elementów pogody występującej w marcu,
– posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, znajomości charakterystycznych zwiastunów wiosny – pierwsze wiosenne kwiaty,
zielenienie trawy, przylot ptaków, pąki na drzewach,
– rozumienia konieczności aktywnego spędzania czasu wolnego, propagowania zdrowych nawyków sportowych,
– rozwijania wrażliwości dotykowej, sprawności manualnej,
– rozwijania umiejętności matematycznych – grupowanie elementów według koloru oraz przeliczanie z zastosowaniem nazw liczebników głównych, – konieczności pomagania zwierzętom, gdzie mieszkają wybrane zwierzęta
NASZE PLANY NA MARZEC – GRUPA WIEWIÓRKI
1. „Niezwykły świat zwierząt” – poznawanie wyglądu, nazw oraz warunków życia zwierząt egzotycznych.
2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 4 marzec.
3. „Dzień kobiet” –wręczenie symbolicznych upominków przez chłopców dla dziewczynek.
4. „Jaka jest pogoda w marcu?” – zapoznanie z elementami pogody występującymi wczesną wiosną, obserwacja pogody, rozumienie
konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
5. Wyjazd do Strefy Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności – SOWA w Gorzowie Wlkp. – 12 marca.
6. „Wiosenne przebudzenia i powroty” – obserwowaniezmian zachodzących w przyrodzie wiosną,poznanie zwiastunów wiosny – pierwsze
wiosenne kwiaty, ptaki powracające na wiosnę.
7. „Powitanie wiosny wierszem i piosenką na sportowo”– poszukiwanie ukrytych prezentów od Pani Wiosny, spotkanie ze sportowcem –
21 marzec.
8. „Zwierzęta naszych pól i lasów” – poszerzanie wiedzy na temat wybranych zwierząt – mieszkańców pól i lasów.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– rozwijania ciekawości poznawczej, znajomości warunków życia mieszkańców dżungli, sawanny, oceanów i mórz,
– uczenia się opartego na samodzielnym poszukiwaniu i odkrywaniu – eksperymentowaniu; rozbudzania ciekawości, kreatywności i poczucia
sprawczości; właściwych nawyków zachowania się w miejscach publicznych,
– wymieniania elementów pogody występującej w marcu, posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych,
– znajomości charakterystycznych zwiastunów wiosny – pierwsze wiosenne kwiaty, zielenienie trawy, przylot ptaków, pąki na drzewach,
– rozumienia konieczności aktywnego spędzania czasu wolnego, propagowania zdrowych nawyków sportowych,
– poznawania charakterystycznych cech ptaków, ssaków i owadów, wzbogacania wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu
człowieka,
– rozpoznawania i nazywania poznanych liter, głoskowania i odczytywania prostych wyrazów,
– przeliczania w dostępnym zakresie, poznawania cyfr 8, 9, wykonywania działań matematycznych – dodawania i odejmowania, stosowania
znaków matematycznych,
– określania kierunków i ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby a także w stosunku do innych przedmiotów,
– poznawania liter z, Z, u, U, w, W, c, C; dokonywania analizy i syntezy wyrazów, określania samogłosek i spółgłosek.