Nasze plany na…

NASZE PLANY NA PAŹDZIERNIK – GRUPA JEŻYKI

1. „Jesień w sadzie”– wzbogacanie wiedzy na temat owoców, ich zdrowotnych właściwości oraz w jaki sposób możemy wykorzystać zebrane owoce.

2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 6 października.

3. Jesień w ogrodzie” – wzbogacanie wiedzy na temat warzyw, ich zdrowotnych właściwości oraz w jaki sposób możemy wykorzystać zebrane warzywa.

4. „Przedszkolne Pole Nadziei” – kontynuowanie realizacji programu, sadzenie i sprzedaż cebulek żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila  w Gorzowie Wlkp. –  uwrażliwianie dzieci na ludzi chorych i cierpiących.

5. „Jak jesienią dbać o zdrowie?” – poznanie sposobów dbania o zdrowie, jak wygląda praca lekarza oraz jakie akcesoria wykorzystuje w swojej pracy.

6. „Co mogę robić jesienią” –  poznawanie charakterystycznych cech jesiennej pogody, jak należy się ubierać i jak spędzać czas, w co można się bawić jesienią.

7. Wycieczka do lasu – poszukiwanie oznak jesieni, zmian zachodzących w przyrodzie i pogodzie.

8. Wyjazd do Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – warsztaty w bibliotece – 13 października.

9. „Jakie plany na jesień mają zwierzęta?” – poznawanie zwyczajów zwierząt, sposobów przetrwania zimy.               

10. „Bal Jesieni” połączony z „Dniem Dyni”- świętowanie i zabawa w klimacie jesiennym – zabawy ruchowe, rytmiczne, z użyciem chusty animacyjnej oraz zagadki o tematyce jesiennej, zapoznanie z różnymi odmianami dyni, wartościami odżywczymi oraz sposobami jej wykorzystania – 30 października.

W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:

– poznanie warzyw i owoców, rozpoznawanie drzew owocowych, klasyfikowanie, przeliczanie zbiorów,

– posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych – poznawania właściwości zdrowotnych warzyw i owoców wpływających na nasz organizm, kształtowania właściwych nawyków żywieniowych,

– poznawanie oznak jesieni,  zmian zachodzących w przyrodzie i pogodzie,

– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,

– uwrażliwianie dzieci, rozwijanie empatii w stosunku do ludzi chorych, wczuwania się w emocje i uczucia innych osób, wyrażania szacunku wobec innych,

– posługiwania się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, korzystania z dóbr przyrody np. grzybów, owoców, wzbogacania wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy

– uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych.

NASZE PLANY NA PAŹDZIERNIK – GRUPA WIEWIÓRKI

1.„Jesienny sad pełen skarbów” – wzbogacanie wiedzy na temat owoców, ich zdrowotnych właściwości oraz w jaki sposób możemy wykorzystać zebrane owoce.

2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 6 października.

3.„Przedszkolne Pole Nadziei” – kontynuowanie realizacji programu, sadzenie i sprzedaż cebulek żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila  w Gorzowie Wlkp. –  uwrażliwianie dzieci na ludzi chorych i cierpiących.

4. „Zdrowe warzywa z ogrodu” – wzbogacanie wiedzy na temat warzyw, ich zdrowotnych właściwości oraz w jaki sposób możemy wykorzystać zebrane warzywa.

5. „Wyjazd do Piekarni w Bogdańcu” – warsztaty piekarnicze.

6. „ Pada deszcz, wieje wiatr” – określanie zjawisk atmosferycznych występujących jesienią, dostrzeganie zmian dokonujących się w przyrodzie.

7. Udział w Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek – 2024 – wprowadzenie dzieci w świat programowania.

8. „Bal Jesieni” połączony z „Dniem Dyni”- świętowanie i zabawa w klimacie jesiennym – zabawy ruchowe, rytmiczne, z użyciem chusty animacyjnej oraz zagadki o tematyce jesiennej, zapoznanie z różnymi odmianami dyni, wartościami odżywczymi oraz sposobami jej wykorzystania – 30 października.

9. Konkurs plastyczny „Bezpieczna droga do przedszkola” w ramach realizacji Programu grantowego DROGOWSKAZ

10. „ W krainie zdrowia” – rozumienie roli aktywności fizycznej oraz racjonalnego odżywiania się dla zachowania dobrego zdrowia.

W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:

klasyfikowania elementów wg: rodzaju, wielkości, koloru; układania elementów w grupy, szeregi, rytmy; przeliczania elementów w zbiorach; rozpoznawania drzew
   owocowych po owocach, nazywania owoców i warzyw oraz ich przetworów,

– znajomości, jak należy postępować aby być zdrowym; poznawania roli owoców i warzyw w prawidłowym, racjonalnym odżywianiu,

– wczuwania się w emocje i uczucia innych osób, wyrażania szacunku wobec innych,

– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,

–  uczestniczenia w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych; współdziałania z dziećmi w zabawie,

– odkrywania liter O, o, L, l, A, a, (małych i wielkich, drukowanych i pisanych) oraz cyfr 1, 2, 3 w trakcie zabaw, rozwijania słuchu fonematycznego.