Nasze plany na…

NASZE PLANY NA PAŹDZIERNIK – GRUPA JEŻYKI

1. „Jak jesienią dbać o zdrowie?” – wzbogacanie wiedzy na temat warzyw i owoców, ich zdrowotnych właściwości oraz sposobów dbania o zdrowie.

2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 1 października.

3.Udział w programie edukacyjnym  „Gotuj się na zmiany” – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, zachęcanie do spożywania warzyw i owoców,
   rozwijanie nawyku aktywności ruchowej.

4. Rozpoczęcie projektu „Przedszkolak w świecie kultury”- spotkanie w Gminnej Bibliotece Publicznej w Bogdańcu – 2 października.

5. „Przedszkolne Pole Nadziei” – kontynuowanie realizacji programu, sadzenie i sprzedaż cebulek żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila  w Gorzowie Wlkp. –  uwrażliwianie dzieci na ludzi chorych i cierpiących.

6. „Kto pracuje w przedszkolu?” – poznawanie czym jest Dzień Edukacji Narodowej oraz kto pracuje w przedszkolu i jakie ma zadania.

7. „Co mogę robić jesienią” –  poznawanie charakterystycznych cech jesiennej pogody, jak należy się ubierać i jak spędzać czas, w co można się bawić jesienią.

8. „Kultura naszego regionu” – kontynuowanie realizacji projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – wizyta w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu.

9. „Jakie plany na jesień mają zwierzęta?” – poznawanie zwyczajów zwierząt.

10. „Bal Jesieni” połączony z „Dniem Dyni”- świętowanie i zabawa w klimacie jesiennym – zabawy ruchowe, rytmiczne, z użyciem chusty animacyjnej oraz zagadki o tematyce jesiennej, zapoznanie z różnymi odmianami dyni, wartościami odżywczymi oraz sposobami jej wykorzystania – 30 października.

W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:

– poznanie warzyw i owoców, rozpoznawanie drzew owocowych, klasyfikowanie, przeliczanie zbiorów, posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych – poznawania właściwości zdrowotnych warzyw i owoców wpływających na nasz organizm, kształtowania właściwych nawyków żywieniowych,

– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,

– uwrażliwianie dzieci, rozwijanie empatii w stosunku do ludzi chorych, wczuwania się w emocje i uczucia innych osób, wyrażania szacunku wobec innych,

– posługiwania się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, korzystania z dóbr przyrody np. grzybów, owoców, wzbogacania wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy

– uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych,

– wzbogacanie wiedzy na temat warzyw, owoców, zwyczajów zwierząt leśnych i domowych, poznawanie oznak jesieni,  zmian w przyrodzie i pogodzie, kształtowanie szacunku.

NASZE PLANY NA PAŹDZIERNIK – GRUPA WIEWIÓRKI

1. „Jesień w sadzie i ogrodzie” – nazywanie i omawianie wyglądu owoców i warzyw.

2. Udział w programie edukacyjnym  „Gotuj się na zmiany” – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, zachęcanie do spożywania warzyw i owoców,
   rozwijanie nawyku aktywności ruchowej.

3. Czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu w ramach realizacji programu „Czytanie na drugie śniadanie” –
   1 października.

4. Rozpoczęcie projektu „Przedszkolak w świecie kultury”- spotkanie w Gminnej Bibliotece Publicznej w Bogdańcu – 2 października.

5.„Przedszkolne Pole Nadziei” – kontynuowanie realizacji programu, sadzenie i sprzedaż cebulek żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila
    w Gorzowie Wlkp. –  uwrażliwianie dzieci na ludzi chorych i cierpiących.

6. „Co robią zwierzęta jesienią” – poznawanie zwyczajów zwierząt.

7. „Skąd mamy te produkty?” – poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody(m.in. rolnik, mleczarz).

8. „Kultura naszego regionu” – kontynuowanie realizacji projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – wizyta w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu.

9. Udział w Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek – 2024 – wprowadzenie dzieci w świat programowania.

10. „Bal Jesieni” połączony z „Dniem Dyni”- świętowanie i zabawa w klimacie jesiennym – zabawy ruchowe, rytmiczne, z użyciem chusty animacyjnej oraz
   zagadki o tematyce jesiennej, zapoznanie z różnymi odmianami dyni, wartościami odżywczymi oraz sposobami jej wykorzystania.

W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:

klasyfikowania elementów wg:  rodzaju, wielkości, koloru; układania elementów w grupy, szeregi, rytmy; przeliczania elementów w zbiorach; rozpoznawania drzew
   owocowych po owocach, nazywania owoców i warzyw oraz ich przetworów,

– znajomości, jak należy postępować aby być zdrowym; poznawania roli owoców i warzyw w prawidłowym, racjonalnym odżywianiu,

– wczuwania się w emocje i uczucia innych osób, wyrażania szacunku wobec innych,

– posługiwania się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, wzbogacania wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy,

– poznawanie kultury ludowej województwa lubuskiego, tradycyjnej obróbki ziarna, pracy rolnika, piekarza, powstawania chleba oraz historii Bogdańca,

– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,

–  uczestniczenia w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych; współdziałania z dziećmi w zabawie,

– odkrywania liter O, o, A, a, M, m, E, e (małych i wielkich, drukowanych i pisanych) oraz cyfr 1, 2, 3 w trakcie zabaw; rozwijania słuchu fonematycznego.