NASZE PLANY NA PAŹDZIERNIK – GRUPA JEŻYKI
1. „Jak jesienią dbać o zdrowie?” – wzbogacanie wiedzy na temat warzyw i owoców, ich zdrowotnych właściwości oraz sposobów dbania o zdrowie.
2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 1 października.
3.Udział w programie edukacyjnym „Gotuj się na zmiany” – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, zachęcanie do spożywania warzyw i owoców,
rozwijanie nawyku aktywności ruchowej.
4. Rozpoczęcie projektu „Przedszkolak w świecie kultury”- spotkanie w Gminnej Bibliotece Publicznej w Bogdańcu – 2 października.
5. „Przedszkolne Pole Nadziei” – kontynuowanie realizacji programu, sadzenie i sprzedaż cebulek żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila w Gorzowie Wlkp. – uwrażliwianie dzieci na ludzi chorych i cierpiących.
6. „Kto pracuje w przedszkolu?” – poznawanie czym jest Dzień Edukacji Narodowej oraz kto pracuje w przedszkolu i jakie ma zadania.
7. „Co mogę robić jesienią” – poznawanie charakterystycznych cech jesiennej pogody, jak należy się ubierać i jak spędzać czas, w co można się bawić jesienią.
8. „Kultura naszego regionu” – kontynuowanie realizacji projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – wizyta w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu.
9. „Jakie plany na jesień mają zwierzęta?” – poznawanie zwyczajów zwierząt.
10. „Bal Jesieni” połączony z „Dniem Dyni”- świętowanie i zabawa w klimacie jesiennym – zabawy ruchowe, rytmiczne, z użyciem chusty animacyjnej oraz zagadki o tematyce jesiennej, zapoznanie z różnymi odmianami dyni, wartościami odżywczymi oraz sposobami jej wykorzystania – 30 października.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– poznanie warzyw i owoców, rozpoznawanie drzew owocowych, klasyfikowanie, przeliczanie zbiorów, posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych – poznawania właściwości zdrowotnych warzyw i owoców wpływających na nasz organizm, kształtowania właściwych nawyków żywieniowych,
– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,
– uwrażliwianie dzieci, rozwijanie empatii w stosunku do ludzi chorych, wczuwania się w emocje i uczucia innych osób, wyrażania szacunku wobec innych,
– posługiwania się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, korzystania z dóbr przyrody np. grzybów, owoców, wzbogacania wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy
– uczestniczenie w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych,
– wzbogacanie wiedzy na temat warzyw, owoców, zwyczajów zwierząt leśnych i domowych, poznawanie oznak jesieni, zmian w przyrodzie i pogodzie, kształtowanie szacunku.
NASZE PLANY NA PAŹDZIERNIK – GRUPA WIEWIÓRKI
1. „Jesień w sadzie i ogrodzie” – nazywanie i omawianie wyglądu owoców i warzyw.
2. Udział w programie edukacyjnym „Gotuj się na zmiany” – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, zachęcanie do spożywania warzyw i owoców,
rozwijanie nawyku aktywności ruchowej.
3. Czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu w ramach realizacji programu „Czytanie na drugie śniadanie” –
1 października.
4. Rozpoczęcie projektu „Przedszkolak w świecie kultury”- spotkanie w Gminnej Bibliotece Publicznej w Bogdańcu – 2 października.
5.„Przedszkolne Pole Nadziei” – kontynuowanie realizacji programu, sadzenie i sprzedaż cebulek żonkili na rzecz Hospicjum Św. Kamila
w Gorzowie Wlkp. – uwrażliwianie dzieci na ludzi chorych i cierpiących.
6. „Co robią zwierzęta jesienią” – poznawanie zwyczajów zwierząt.
7. „Skąd mamy te produkty?” – poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody(m.in. rolnik, mleczarz).
8. „Kultura naszego regionu” – kontynuowanie realizacji projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – wizyta w Zagrodzie Młyńskiej w Bogdańcu.
9. Udział w Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek – 2024 – wprowadzenie dzieci w świat programowania.
10. „Bal Jesieni” połączony z „Dniem Dyni”- świętowanie i zabawa w klimacie jesiennym – zabawy ruchowe, rytmiczne, z użyciem chusty animacyjnej oraz
zagadki o tematyce jesiennej, zapoznanie z różnymi odmianami dyni, wartościami odżywczymi oraz sposobami jej wykorzystania.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– klasyfikowania elementów wg: rodzaju, wielkości, koloru; układania elementów w grupy, szeregi, rytmy; przeliczania elementów w zbiorach; rozpoznawania drzew
owocowych po owocach, nazywania owoców i warzyw oraz ich przetworów,
– znajomości, jak należy postępować aby być zdrowym; poznawania roli owoców i warzyw w prawidłowym, racjonalnym odżywianiu,
– wczuwania się w emocje i uczucia innych osób, wyrażania szacunku wobec innych,
– posługiwania się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt, wzbogacania wiadomości o przygotowaniach zwierząt do zimy,
– poznawanie kultury ludowej województwa lubuskiego, tradycyjnej obróbki ziarna, pracy rolnika, piekarza, powstawania chleba oraz historii Bogdańca,
– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,
– uczestniczenia w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych; współdziałania z dziećmi w zabawie,
– odkrywania liter O, o, A, a, M, m, E, e (małych i wielkich, drukowanych i pisanych) oraz cyfr 1, 2, 3 w trakcie zabaw; rozwijania słuchu fonematycznego.