NASZE PLANY NA STYCZEŃ- GRUPA JEŻYKI
1. Skąd wiem, że mija czas? – mijają dni, miesiące, pory roku, lata, poznawanie nazw dni tygodnia, miesięcy, rozumienie następstwa dnia i nocy.
2. Kto dokarmia zimą zwierzęta? – pomagamy ptakom i zwierzętom przetrwać zimę.
3. Wyjazd do sali zabawa Arkadia w Gorzowie Wlkp. – 17 stycznia.
4. „Za co kocham moje babcie i moich dziadków?” – poznawanie cech charakterystycznych osób starszych, omówienie drzewa genealogicznego, przygotowywanie upominków dla Babci i Dziadka, wzmacnianie relacji rodzinnych.
5. Udział przedszkolaków w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy – występ taneczny – 26 stycznia.
6. Za jaką postać przebiorę się na bal? – poznanie przykładów różnorodnych strojów karnawałowych oraz zabaw.
7. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– znajomości nazw dni tygodnia, miesięcy, pór roku, rozumienia cykliczności ich występowania;
– rozumienia konieczności dbania o zwierzęta zimą – dokarmianie ptaków, przejawianie troski w stosunku do zwierząt,
– posługiwania się pojęciami dot. zjawisk przyrodniczych – śnieg, mróz, zamarzanie wody; poznawania niebezpieczeństw zabaw na śniegu i lodzie;
– nazywania i rozpoznawania wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi – szacunek, życzliwość okazywana Babciom
i Dziadkom;
– kształtowanie u dzieci chęci pomocy innym, włączania się w akcje charytatywne,
– wzmacnianie u dzieci poczucia empatii i wrażliwości na krzywdę innych.
NASZE PLANY NA STYCZEŃ – GRUPA WIEWIÓRKI
1.„Upływa czas” – mijają dni, miesiące, pory roku, lata; poznawanie różnych rodzajów zegarów.
2. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu.
3. „Pomagamy ptakom i zwierzętom przetrwać zimę” – dokarmianie ich.
4. „Bezpiecznie bawimy się na śniegu” – poznawanie zabaw, sportów zimowych oraz sprzętu i miejsc do nich przeznaczonych – uświadomienie
konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
5. Wyjazd do sali Zabaw Arkadia w Gorzowie Wlkp. – 17 stycznia.
6. Kochamy nasze Babcie i Dziadków – poznawanie relacji rodzinnych, drzewa genealogicznego, przygotowywanie upominków z okazji ich
Święta.
7. „Poznajemy różne zawody – zawody dawniej i dziś’ – poznawanie ich atrybutów.
8. Udział przedszkolaków w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy – występ taneczny – 26 stycznia.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– znajomości nazw dni tygodnia, miesięcy, pór roku, rozumienia cykliczności ich występowania; nazywania zegarów dawnych i współczesnych;
– dostrzegania, że zwierzęta mają swoje potrzeby, rozumienia konieczności dbania o nie zimą – dokarmianie ptaków, przejawianie w stosunku
do nich troski;
– posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych – śnieg, mróz, szron, szadź, zamarzanie wody; właściwego korzystania ze
sprzętu i miejsc w czasie zabaw na śniegu i lodzie;
– nazywania i rozpoznawania wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi – szacunek, życzliwość okazywana Babciom
i Dziadkom;
– poszerzania wiedzy o różnych zawodach, wyjaśniania, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód, znajomości ich atrybutów;
– kształtowania u dzieci chęci pomocy innym, włączania się w akcje charytatywne, wzmacniania u dzieci poczucia empatii i wrażliwości na krzywdę,
– rozwijania umiejętności przeliczania, rozpoznawania i nazywania cyfr w zakresie 1 – 7 oraz wykonywania działań;
– poznawania liter l, L, s, S, n, N; dokonywania analizy i syntezy wyrazów.