Ramowy rozkład dnia
Grupa „Wiewiórki”
6.30 – 8.30 – Codziennie rano przychodzimy do przedszkola. Żegnamy się z mamą, tatą
a witamy z panią i zaczynamy zabawę z kolegami i koleżankami. Zgodnie bawimy się
w kącikach zainteresowań, rysujemy, korzystamy z zabawek dostępnych w sali.
8.30 – 9.00 – Przygotowujemy się do śniadania. Wspólnie sprzątamy zabawki, dbamy
o porządek, myjemy ręce – instruktaż prawidłowego mycia rąk.
9.00 – 9.30 – Jemy śniadanie. Kulturalnie spożywamy posiłek, grzecznie siedzimy – nie rozmawiamy, nie kręcimy się na krzesełkach, dbamy o estetyczne spożywanie posiłku. Po skończonym śniadaniu dziękujemy za pyszne jedzenie i pomagamy sprzątać naczynia. Starannie myjemy ręce.
9.30 – 10.00 – Bierzemy udział w zajęciach zorganizowanych z całą grupą: uczymy się wierszyków, słuchamy opowiadań, poznajemy litery, liczby, śpiewamy piosenki, rysujemy, tańczymy.
10.00 – 10.20 – Wspólnie bawimy się w kącikach tematycznych, pamiętamy o dzieleniu się zabawkami z wszystkimi dziećmi. Po skończonej zabawie wspólnie porządkujemy salę.
10.20 – 10.50 – Uczestniczymy w zajęciach rytmicznych, gimnastycznych, plastycznych.
10.50 – 11.00 – Przygotowujemy się do posiłku – kształtujemy codzienne nawyki higieniczne – myjemy ręce zgodnie z instruktażem, utrzymujemy czystość w łazience.
11.00 – 11.30 – Jemy zupkę – pamiętamy o kulturalnym spożywaniu posiłku oraz prawidłowym trzymaniu łyżki. Dokładnie myjemy ręce po skończonym posiłku.
11.30 – 12.30 – Bawimy się na placu zabaw, korzystamy ze sprzętu i dostępnych zabawek, pamiętamy o bezpieczeństwie podczas korzystania ze sprzętu terenowego, lub w sali –
w zależności od pogody. Uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych i badawczych.
12.45 – 13.00 – Porządkujemy zabawki, wykonujemy czynności samoobsługowe w łazience, pamiętamy o dokładnym myciu rąk.
13.00 – 13.30 – Jemy drugie danie i podwieczorek – pomagamy w rozkładaniu naczyń, pamiętamy
o zwrotach grzecznościowych, dbamy o czystość wokół siebie podczas spożywania posiłku, myjemy ręce przestrzegając ważnych zasad.
13.30 – 13.45 – Odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej, opowiadań i bajek czytanych przez
n – la, odtwarzanych z płyty CD.
13.45 – 14.30 – Bawimy się dowolnie w kącikach zainteresowań, bierzemy udział w grach
i zabawach dydaktycznych, rozmawiamy sobie z naszą panią na przeróżne tematy, opowiadamy
o wrażeniach z minionego dnia w przedszkolu.
14.30 – 16.00 – Uczestniczymy w zabawach dowolnych według naszych zainteresowań,
w zajęciach w małych zespołach. Bawimy się na placu zabaw przestrzegając zasad bezpieczeństwa. Idziemy do domku, żegnamy się z paniami.
Edukacja językowa (język niemiecki ) – w piątki
Innowacje pedagogiczne:
Dziecko badaczem i odkrywcą – w czwartki
Kodowanie na dywanie – w czwartki
Wiem, co jem – w środy