Nasze plany na…

NASZE PLANY NA MAJ – GRUPA JEŻYKI

  1. „Dzień Strażaka”  – poszerzanie wiadomości na temat zawodu strażaka.
  2. Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?” – poznajemy ciekawe miejsca w Europie i na świecie.
  3. Wyjazd do „Parku Dinozaurów”  w Nowinach Wielkich – 9 maj.
  4. „Czyim domem jest łąka?” – poznanie roślin i zwierząt żyjących na łące.
  5. Spotkanie ze sportowcem – zajęcia ruchowe na powietrzu.
  6. „Czego życzę rodzicom?”  – poznanie roli mamy i taty w życiu dziecka, poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z rodzicami, wypowiadanie się na ich temat, interesowanie się ich pracą zawodową, okazywanie im szacunku i miłości.
  7. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?–wyjaśnienie znaczenia słów przyjaźń, niepełnosprawność, rówieśnicy, poznanie wyglądu dzieci mieszkających w innych częściach świata.
  8. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 27 maj.

W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:

– znajomości, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód strażaka, wyposażenia wozu strażackiego, ubioru strażaka,

– rozbudzenia zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie, miejscem swojego zamieszkania – budynkami użyteczności publicznej i ich znaczeniem dla mieszkańców,

poznawanie mieszkańców łąki oraz roślin jakie możemy tam spotkać,

– kształtowania opiekuńczej postawy w stosunku do świata przyrody,

– budowania dłuższych wypowiedzi na temat zawodów wykonywanych przez swoich rodziców,

– poznanie sposobów spędzania wolnego czasu, uświadomienia ważnej roli rodziny w życiu dziecka,

– poznanie sposobów na aktywny wypoczynek oraz aktywne spędzanie czasu wolnego,

– kształtowania pozytywnej postawy wobec rówieśników oraz osób niepełnosprawnych.

NASZE PLANY NA MAJ – GRUPA WIEWIÓRKI

  1. „Dzień Strażaka”  – poszerzanie wiadomości na temat zawodu strażaka.
  2. „Podróże kształcą” – poznajemy ciekawe miejsca w Europie i na świecie.
  3. „Jesteśmy Europejczykami, mieszkamy w Europie” – poznajemy flagę, hymn i maskotkę Unii Europejskiej – Dzień Unii Europejskiej9 maja.
  4. Wyjazd do Parku Dinozaurów w Nowinach Wielkich – przybliżenie świata dinozaurów – 9 maja.
  5. „Wiosna na łące” – przybliżanie mieszkańców oraz roślinności łąki.
  6. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu  – 27 maja.
  7. Spotkanie ze sportowcem – wdrażanie do aktywności ruchowej, zachęcanie do uprawiania sportu.
  8. Nasi kochani Rodzice – wypowiadanie się na ich temat, interesowanie się ich pracą zawodową, okazywanie im szacunku i miłości.
  9.  „Czego dzieci potrzebują do szczęścia – przybliżenie znaczenia słów rówieśnicy, niepełnosprawność, tolerancja. „Dzieci z całego świata” – wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci w innych krajach i na innych kontynentach.

W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:

– znajomości, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód strażaka, wyposażenia wozu strażackiego, ubioru strażaka,

 rozbudzania zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie i na świecie,
– orientowania się, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej, poznawania charakterystycznych budowli oraz wzbogacania wiedzy o niektórych  krajach należących
  do Unii Europejskiej,

– dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, kształtowania wrażliwości na piękno otaczającej je rzeczywistości,
   poznanie roślinności pokrywającej łąkę,

– wzbogacania wiadomości na temat wyglądu, życia i zwyczajów pszczół, mrówek, motyli i żab,

– budowania dłuższych wypowiedzi na temat zawodów wykonywanych przez swoich rodziców, sposobów spędzania wolnego czasu, poznania ważnej
   roli rodziny w życiu dziecka,

– posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozpoznawania cyfr oznaczających liczby od 0 do 10, eksperymentowania z tworzeniem
   kolejnych liczb, rozpoznawania poznanych liter, wyróżniania głosek w wyrazach, głoskowania wyrazów,

– posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano,
    wieczorem, a także nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy,

– znajomości innych kultur, kształtowania tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości, szanowania odmienności innych dzieci.