NASZE PLANY NA GRUDZIEŃ – GRUPA JEŻYKI
1. „Co cieszy Mikołaja” – poznanie postaci Mikołaja, kim był, jak jest ubrany, pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych, poznawanie tradycji związanych z Mikołajem
2. Wyjazd do Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu w ramach projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – przedstawienie teatralne pt. „Bałwanek Tiko i Królowa Fruncja” w wykonaniu teatru Katarynka. – 3 grudnia
3. W świecie kultury – muzyczne inspiracje” – zajęcia edukacyjno – muzyczne w ramach projektu „Przedszkolak w świecie kultury”. – 5 grudnia.
4. „Mikołajki w przedszkolu” – spotkanie z Mikołajem oraz wręczenie drobnych upominków. – 6 grudnia
5. „Świąteczna sesja zdjęciowa” – pamiątkowe zdjęcie w klimacie zimowo – świątecznym. – 6 grudnia.
6. „Jakie sporty uprawiam zimą” – poznanie charakterystycznych cech zimy oraz zimowych sportów i zabaw.
7. Wyjazd do Filharmonii w Gorzowie Wlkp. na Musical „Księga Dżungli”- wdrażanie dzieci do właściwego zachowania się w miejscach publicznych. – 9 grudnia
8. „Kiermasz świąteczny” – przygotowanych świątecznych ozdób i stroików.
9. „O czym w święta każdy z nas pamięta?” – poznanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, wprowadzenie świątecznego nastroju.
8. W świecie kultury – teatrzyk kukiełkowy – w ramach projektu „Przedszkolak w świecie kultury”. – 11 grudnia
9.„ W świecie kultury – kino w bibliotece/ podsumowanie projektu- wręczenie odznak „Przedszkolak w świecie kultury”. – 13 grudnia
10. „Który żywioł jest najważniejszy?”- poznanie znaczenia wody, ognia, ziemi i powietrza w życiu człowieka.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– poznawania zwyczajów świątecznych w Polsce oraz różnych krajach świata, poznawanie ciekawostek o Mikołaju,
– kultywowania tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
– utrwalanie zasad zachowania się w miejscach publicznych oraz dostosowania ubioru do odwiedzanych miejsc,
– poznawanie charakterystycznych cech zimy oraz zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimą,
– rozwijania logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolności koncentracji,
– rozwijanie kreatywności, wyobraźni, zdolności manualnych podczas zajęć plastycznych.
NASZE PLANY NA GRUDZIEŃ – GRUPA WIEWIÓRKI
1. „Co ułatwia nam pracę w domu – poznajemy urządzenia elektryczne” – zwracanie uwagi na znaczenie prądu i urządzeń elektrycznych
w gospodarstwie domowym.
2. Wyjazd do Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu w ramach projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – przedstawienie teatralne
pt. „Bałwanek Tiko i Królowa Fruncja” w wykonaniu Teatru Katarynka – 3 grudnia.
3. W świecie kultury – muzyczne inspiracje” – zajęcia edukacyjno – muzyczne w ramach projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – 5 grudnia.
4. „Mikołajki w przedszkolu” – spotkanie z Mikołajem oraz wręczenie drobnych upominków – 6 grudnia.
5. „Świąteczna sesja zdjęciowa” – pamiątkowe zdjęcie w klimacie zimowo – świątecznym – 6 grudnia.
6. Wyjazd do Filharmonii w Gorzowie Wlkp. na Musical „Księga Dżungli”- wdrażanie dzieci do właściwego zachowania się w miejscach publicznych – 9 grudnia
7. W świecie kultury – teatrzyk kukiełkowy – w ramach projektu „Przedszkolak w świecie kultury” – 11 grudnia.
8.„ W świecie kultury – kino w bibliotece/ podsumowanie projektu- wręczenie odznak „Przedszkolak w świecie kultury” – 13 grudnia.
9. „Idzie zima ze śniegiem” – nazywanie zjawisk atmosferycznych występujących zimą.
10„Kiermasz świąteczny” – przygotowywanie świątecznych ozdób i stroików.
11. „Święta tuż, tuż” – przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – wprowadzenie świątecznego nastroju.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– dostrzegania roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom, poznawania urządzeń gospodarstwa domowego,
rozumienia znaczenia techniki dla rozwoju człowieka,
– dostrzegania zmian dokonujących się w przyrodzie zimą, poznawania właściwości śniegu i lodu, znaczenia słowa szron, szadź,
– wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności plastycznych, współdziałania z dziećmi w zabawie, czerpania radości ze wspólnej zabawy,
– przeliczania elementów zbiorów w czasie zabawy, rozpoznawania i nazywania cyfr 1 – 7, wykonywania dodawania i odejmowania
w sytuacjach użytkowych; rozwijania słuchu fonematycznego, poznawania liter k, K, l, L, y, Y (małych i wielkich, drukowanych i pisanych),
– kształtowania świadomości przynależności do rodziny, rozwijania umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny, kultywowania
tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia.