NASZE PLANY NA CZERWIEC – GRUPA JEŻYKI
1. „Gdzie mieszkają zwierzęta?– poznanie miejsc zamieszkiwanych przez zwierzęta egzotyczne.
2. „Dzień przyjaciela” – kto to jest przyjaciel ? poznanie cech dobrego przyjaciela – 6 czerwca.
3. „Zebranie z rodzicami” – omówienie ważnych spraw, pogadanka z policjantami oraz pracownikiem stacji Sanitarno – Epidemiologicznej – 9 czerwca
4. „Jak dać przedmiotom drugie życie?” – poznanie sposobów ponownego wykorzystania papieru, plastiku, metalu, szkła.
5. „Dzień Rodziny – Piknik edukacyjny” – Rodzinna gra terenowa – realizacja projektu „Drogowskaz” – czerpanie radości ze wspólnego spędzania czasu – 13 czerwca.
6. „Co mogę robić latem?” – przedstawienie sposobów spędzania czasu wolnego, letnich zabaw z całą rodziną.
7. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 17 czerwca.
8. „Za co kocham wakacje?” – poznanie miejsc oraz środków transportu, którymi można udać się na wakacje oraz zasad bezpieczeństwa.
9. Uroczyste zakończenie roku przedszkolnego – 27 czerwca godz. 13.30 – Gminna Biblioteka Publiczna w Bogdańcu.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– miejsc zamieszkiwanych przez zwierzęta egzotyczne,
– rozpoznawania różnorodnych gatunków zwierząt i roślin występujących w różnych środowiskach,
– określania dobrych cech innych osób, cech jakimi powinien wykazywać się przyjaciel,
– współdziałania w zabawach grupowych,
– sposobów i możliwości ponownego wykorzystania różnych materiałów: papier, plastik, szkło itp., oraz czym jest recykling i co może dzięki niemu powstać,
– aktywnych, różnorodnych form wspólnego spędzania czasu z najbliższymi,
– znajomości charakterystycznych cech krajobrazu w lecie,poprawnego nazywania pojazdów wodnych, lądowych i powietrznych,
– prawidłowego zachowania się nad akwenami wodnymi, właściwego ubioru w czasie upałów oraz zachowania się w sytuacji, gdy rodzice znikną z pola widzenia na plaży bądź zatłoczonych miejscach,
NASZE PLANY NA CZERWIEC – GRUPA WIEWIÓRKI
1. „Nasze podwórko i plac zabaw” – wdrażanie do właściwych zachowań podczas zabaw na powietrzu.
2. „Noc w przedszkolu” – 6/7 czerwca.
3. „Dzień przyjaciela” – -poznawanie cech dobrego przyjaciela – 9 czerwca.
4. Zebranie z rodzicami – omówienie projektu „Drogowskaz”– spotkanie z policjantami oraz pracownikiem stacji Sanitarno – Epidemiologicznej – 9 czerwca.
4. Pamiątkowa sesja zdjęciowa dla 7 – latków – „Pożegnanie przedszkola” – termin zostanie ustalony zależnie od pogody.
5. „Dzień Rodziny – Piknik edukacyjny” – Rodzinna gra terenowa – realizacja projektu „Drogowskaz” – czerpanie radości ze wspólnego spędzania czasu
– 13 czerwca.
6. Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 17 czerwca.
7. „Zwiedzamy nasz kraj” – przybliżanie wiadomości na temat różnych regionów i wybranych obiektów Polski.
8. „Wkrótce wakacje – lato, lato czeka” – poznawanie miejsc i sposobów letniego wypoczynku, oznak zbliżającego się lata.
9. „Pożegnania nadszedł czas” – dzielenie się wrażeniami z pobytu w przedszkolu.
10. Uroczyste zakończenie roku przedszkolnego – 27 czerwca – godz. 13.30 – Gminna Biblioteka Publiczna w Bogdańcu.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– uznawania praw do korzystania z zabawek i uczestniczenia w zabawie przez inne dzieci,
– rozstawania się z rodzicami bez lęku, radzenia sobie z przeżywanymi emocjami – tęsknotą za najbliższymi, czerpania radości ze wspólnego
przebywania;
– rozróżniania cech prawdziwego przyjaciela, wprowadzania dzieci w świat wartości,
– znajomości charakterystycznych cech różnych regionów naszego kraju, rozbudzania zainteresowania ciekawymi miejscami; poprawnego
nazywania pojazdów wodnych, lądowych i powietrznych,
– prawidłowego zachowania się nad akwenami wodnymi, właściwego ubioru w czasie upałów oraz zachowania się w sytuacji, gdy rodzice znikną
zpola widzenia na plaży bądź zatłoczonych miejscach,
– podejmowania działań na rzecz rozwoju fizycznego, współzawodnictwa i współdziałania z dziećmi w zabawie,
– rozpoznawania i nazywania cyfr i liter, głoskowania wyrazów, czytania prostych wyrazów i zdań;
– rozpoznawania modeli monet i banknotów o niskich nominałach, rozumienia do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym.