Zdalne nauczanie 2020/2021 – grupa Wiewiórki

Zadania dla grupy „Wiewiórki”

 

Piątek 27.11.2020r.

Dzień dobry kochane Wiewióreczki!😃

Dzisiaj będziemy kontynuować tematykę o domowych ulubieńcach, a głównie o kotku.

Jak ktoś kogoś nie lubi i ciągle się z tą osobą kłóci, to mówi się często,

że żyją „jak pies z kotem”. Ale czy na pewno każdy kot jest wrogiem dla psa?

Albo czy kot nie może się zaprzyjaźnić z myszą? Czy nie zdarza się,

że potrafią ze sobą żyć w zgodzie, a nawet być przyjaciółmi?😃

Posłuchajcie wiersza o pewnym kocie i myszy pt. „Kot Łatek”.

https://youtu.be/Ycm37OWdWQI

Następnie zachęcam Was do wysłuchania piosenki o kotku pt. „Kotek kłopotek”.

https://youtu.be/pVrDRLOeMKY

Wykorzystując ilustrację wskażcie obrazki, które kojarzą się Wam z kotem.

Co nam sie kojarzy z kotem

Proponuję także narysować i pokolorować kotka, jeżeli macie trudności z tym zadaniem możecie skorzystać z instrukcji „Kotek – rysowane wierszyki”

lub wykorzystać kartę pracy i narysować po śladzie i pokolorować.

Kot – rysuj po śladzie i pokoloruj

https://youtu.be/ONbQrMP9-3o

Możecie także wykorzystać kolejną kartę pracy, jeżeli nie macie możliwości wydrukować

to policzcie psy i koty i określcie, których zwierząt jest więcej, pokażcie szóstego

kota od lewej strony i szóstego psa od prawej strony.

Karta pracy psy i koty

Zachęcam także dzieci 6-letnie, żeby w dowolnym czasie wykonały zadania w kartach pracy cz. 2 na stronie 14.

Proponuję także poruszać się przy muzyce zgodnie z instrukcją.

https://youtu.be/OmAZquWgp9A

Na koniec zapraszam Was do obejrzenia filmu pt. „Śmieszne filmy o zwierzętach domowych”, który na pewno wywoła uśmiech na Waszych twarzach. 😃

https://youtu.be/6gkwsCpUMDM

Życzę Wam przyjemnego weekendu i do zobaczenia!😃

 

Czwartek 26.11.2020r.

Witajcie drogie Wiewióreczki!😃

Wczoraj obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia, czyli święto Waszego przyjaciela. Dzisiaj porozmawiamy sobie o naszych domowych ulubieńcach, którzy też mogą być Waszymi przyjaciółmi. Zapraszam Was do obejrzenia filmu, który przybliży Wam zwierzęta hodowane w domu oraz ich odgłosy.

https://youtu.be/Iepn1yi89JI

Ciekawa jestem czy któreś z tych domowych ulubieńców znajdują się w Waszych domach, jak się spotkamy to o nich opowiecie.

Posiadanie zwierzątka to nie tylko przyjemności, ale także obowiązki. Zwierzątko to nie zabawka, którą jak się znudzi można odłożyć na półkę. Zachęcam więc do obejrzenia filmu, który pokaże Wam, że trzeba odpowiedzialnie się nimi opiekować.

https://youtu.be/kZeT_9qHmrI

Przygotowałam do wykorzystania także kartę pracy, nie trzeba jej drukować, możecie wskazać prawidłowe rozwiązania.

Dopasujcie zwierzątka do ich cieni oraz do ich domków.

Karta pracy – dopasuj cienie i domki do zwierząt

Dzieci 6-letnie zachęcam do wykonania wybranych zadań, w dowolnym czasie, w kartach pracy cz. 2 strona 11, 12 i 13, możecie przerwać w dowolnej chwili i powrócić do nich jak sobie odpoczniecie.

Proponuję także zabawę w przeliczanie – przeciągnijcie ławice ryb w odpowiednie miejsca tak, aby ilość ryb w każdej z nich pasowała do zapisanych liczb.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/przyroda-wokol-nas/130/lawice-ryb

Możecie również pokolorować kotka na komputerze.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/75/kolorowanka-kotek

Na koniec zachęcam do wysłuchania piosenki o innym zwierzątku – piesku pt. „Popatrzcie na jamniczka”.

https://youtu.be/E8dCDSyMDqM

Pozdrawiam Was cieplutko i do zobaczenia!😃

 

 Środa 25.11.2020r.

Witam Was Wiewióreczki bardzo serdecznie!

Każdy z nas ma swoje święto, urodziny, imieniny, Dzień Dziecka… Takie święto ma także Wasz pluszowy przyjaciel. Dzisiaj, 25 listopada, obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Misie są symbolem ciepła, przyjaźni, miłości i łagodności. Już od ponad stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.

Miś jest przyjacielem dzieci, czy wypada zapomnieć o święcie przyjaciela? W takim dniu Wasze misie nie mogą leżeć gdzieś na półce i czuć się samotne. Dlatego dzisiaj pobawimy się ze swoimi misiami. Proszę przygotujcie sobie ulubionego misia lub może to być więcej misiów, ponieważ wszystkie dzisiaj obchodzą swoje święto.

Na początek proponuję obejrzenie filmu w towarzystwie Waszych misiów, przedstawiającego historię powstania Święta Pluszowego Misia. Poznacie kilka ciekawostek o różnych misiach oraz przybliżycie sobie popularne postacie

misiów z różnych bajek.

https://youtu.be/pD-L_C0_ay8

Następnie możecie wykonać gimnastykę ze swoim misiem:

·         Marsz w miejscu na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową,

·         Podskoki z misiem,

·         Obroty z misiem dookoła siebie,

·         Stanie na jednej nodze,

·         Bieg wokół siedzącego misia.

Zachęcam też do zabawy ze swoimi misiami przy piosence „Pluszowy miś”

https://youtu.be/_D_KvcWxEWs

Proponuję także narysować i pokolorować misia, jeżeli macie trudności z tym zadaniem możecie skorzystać z instrukcji „Miś – rysowane wierszyki”

https://youtu.be/hruQESg9QnA

Zachęcam Was także do podjęcia wyzwania i zaprezentowania swoim misiom tańca zgodnie z instrukcją „Taniec dla dzieci Gumi miś”

https://youtu.be/oGJg1RSOof4

A może przygotujecie jeszcze jakąś niespodziankę dla swojego misia – może przyjęcie urodzinowe, laurkę…?

Chętnym dzieciom proponuję jeszcze zabawy z kodowaniem:

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/151/zakodowany-obrazek-mis

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/139/sudoku-zabawki

Myślę, że Wasze misie były zachwycone tym, że spędziły dzisiejszy dzień wspólnie z Wami, nie czuły się dzisiaj samotne, a Wy także miło spędziliście czas bawiąc się ze swoimi misiami. Przyszedł teraz czas na przytulenie mocno swoich misiów.

W dowolnym czasie, może na dobranoc, zachęcam do obejrzenia bajki o jednym z bohaterów dzisiejszego dnia – Misiu Uszatku

https://youtu.be/nHpUq1BZW9M

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę przyjemnych zabaw z Waszym przyjacielem!

Wtorek 24.11.2020 r.

Dzień dobry kochane Wiewióreczki!😃

Zapraszam Was dzisiaj do dalszego wzbogacania wiedzy na temat zdrowia.

Bardzo ważną rolę w zachowaniu dobrego zdrowia odgrywa właściwe odżywianie. Proponuję obejrzenie filmu przedstawiającego zasady zdrowego odżywiania.

https://youtu.be/ltr6xhuHvO4

Następnie zachęcam Was do wysłuchania piosenki „Piramida żywienia”.

https://youtu.be/7_Y8QekljEo

Proponuję także obejrzenie prezentacji „Produkty zdrowe i niezdrowe”.

Co jest zdrowe i niezdrowe

Oglądając proszę nazwijcie produkty i określcie czy są one zdrowe czy niezdrowe.

Myślę, że dużo już wiecie o zdrowym odżywianiu, dlatego zachęcam dzieci 6-letnie

do zaplanowania posiłków na cały dzień w kartach pracy cz. 2 strona 8.

Zanim przystąpicie do wykonania zadania proszę obejrzyjcie piramidę żywienia

na stronie 9, zapamiętajcie, że najwięcej należy spożywać warzyw i owoców.

Dzieci młodsze mogą podzielić kartkę na 3 części i zaplanować potrawy,

produkty na śniadanie, obiad i kolację, pamiętając, które produkty są zdrowe.

Proponuję dla Was także zabawę „Memory-owoce”.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/12/memory-owoce

Dla chętnych dzieci mam jeszcze jedną propozycję.

Jeżeli chcecie wykazać się znajomością zdrowych i niezdrowych produktów

i macie w domu gazetkę reklamową z produktami spożywczymi możecie powycinać różne produkty a następnie podzielić je na zdrowe i niezdrowe.

Zachęcam także do przeliczenia ich i określenia, których macie więcej a których mniej. Jeżeli będziecie chcieli możecie z nich zrobić plakaty ze zdrową i niezdrową żywnością przyklejając je na osobne kartki.

Zadanie to możecie wykonać w dowolnym czasie, ale pamiętajcie,

że później trzeba posprzątać.😃

W piramidzie żywienia, nazywanej też piramidą zdrowia, ważne miejsce zajmuje też ruch. Zapraszam Was teraz do ćwiczeń i zabaw ze Świeżakami.

https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę miłego dnia!😃

Poniedziałek 23.11.2020 r.

Witam Was Wiewióreczki bardzo serdecznie!😃

Na początek zapraszam Was do obejrzenia widowiska „Kopciuszek”. Zapewne znacie

tę bajkę ale będziecie mogli obejrzeć widowisko w wykonaniu aktorów. A zatem zapraszam Was, usiądźcie wygodnie i poczujcie się jak w teatrze, w którym występują                        prawdziwi aktorzy.

https://youtu.be/oYLK7jum-uU

Po obejrzeniu przedstawienia proszę spróbujcie ocenić zachowanie bohaterów

oraz czy podobał się Wam taki sposób przekazania bajki.

Zachęcam Was również do wykonania pracy plastycznej na temat przedstawienia                   – możecie narysować wybraną scenę z bajki lub dowolną postać.

Chciałabym, żebyśmy jeszcze powrócili do tematyki o zdrowiu. Dbanie o zdrowie to także przestrzeganie higieny. Proponuję obejrzenie bajki, w której Kubuś zachęca do                     dbania o higienę.

https://youtu.be/O6rHFRv6GSY

Wykorzystując ilustrację przedstawiającą przybory toaletowe nazwij je i określ do czego one służą.

Przybory toaletowe

Zachęcam także dzieci 6-letnie, żeby w dowolnym czasie wybierały zadania do wykonania w kartach pracy cz. 2 na stronie 5, 6 i 7.

Wiecie już jak należy myć zęby, a teraz pomóżcie stworkowi umyć zęby i pozbyć się niedobrych bakterii. Chwyćcie kursorem szczoteczkę i szczotkujcie nią każdy ząb

z bakterią aż do jej zniknięcia.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/przyroda-wokol-nas/124/mycie-zebow

Na koniec proponuję wysłuchanie piosenki „Mydło lubi zabawę”,

przy której możecie rytmicznie poruszać się oraz klaskać przy refrenie piosenki.

https://youtu.be/5AtN7eGcAgg

Życzę Wam przyjemnych zabaw i miłego dnia!😃

 

piątek 20.11.2020 r.

Witam Was kochane Wiewióreczki!

Dziś będziemy uczyć się o zdrowiu naszych ząbków. Dowiecie się dlaczego to takie

ważne, żeby zawsze pozostały mocne i zdrowe i dlaczego trzeba je codziennie dobrze szczotkować.

Ręka do góry! Kto dziś dokładnie umył ząbki? – I bardzo dobrze. Widzę, że świetnie wiecie, że szczotkowanie jest bardzo ważne.

Teraz chciałabym przedstawić Wam kogoś, kto wie wszystko

o zdrowych i mocnych ząbkach. Usiądźcie i posłuchajcie opowiadania.

Czy uważnie słuchaliście? Co Mleczak robi codziennie rano?

Co jeszcze robi?

A co takiego pije Aleksander?

Czy myślicie, że Aleksander, Wasi rodzice i Wy macie takie same ząbki?

Mam dla Was ciekawostkę – Krokodyle zmieniają zęby przez całe życie nawet 50 razy!!

Inne zwierzęta np. rekiny – mają dwa rzędy zębów.

A teraz czas obejrzeć jak prawidłowo powinniśmy szczotkować ząbki

https://www.youtube.com/watch?v=qWRy-oG39S4

Kiedy już skończycie przygotujcie kartki i kredki i narysujcie co jest dobre,

a co złe dla naszych ząbków.

Żeby wiedzieć czy regularnie myjecie ząbki mam dla Was „Kalendarz mycia ząbków’, możecie go wydrukować lub zrobić samemu, każdego dnia zaznacz gdy umyjesz ząbki rano i gdy umyjesz ząbki wieczorem.

Karta szczotkowania

A na koniec pobawcie się do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=hw3uYkD9S9I

 

Życzę udanej zabawy i milutkiego dnia

 

czwartek 19. 11. 2020 r.
Witajcie drogie Wiewióreczki!
Za oknem pogoda nas nie rozpieszcza, raz deszcz raz słońce
a przy takich zmianach nie łatwo o chorobę.
Dlatego dzisiaj porozmawiamy trochę o zdrowiu.
Rozpoczniemy od obejrzenia wypowiedzi dzieci na temat zdrowia
A teraz czas na Was jak myślicie co to jest zdrowie i jak o nie dbać?
Chciała bym abyście pokazali to na zrobionym przez siebie plakacie
pt. „Jak dbać o zdrowie”
Przygotujcie karty pracy, zachęcam Was do wykonania zadań ze strony 3 i 4.
Po skończonej pracy czas na chwilę relaksu.
Jak wszyscy dobrze wiemy sport to zdrowie dlatego teraz trochę poćwiczymy
Życzę Wam miłej zabawy i wspaniałego dnia.

 

środa 18.11.2020 r.

Witam Was kochane Wiewióreczki!

Dzisiaj chciała bym abyście usiedli wygodnie i obejrzeli Widowisko bajkowe dla dzieci            pt. „Sierotka Marysia w krainie baśni”

https://www.youtube.com/watch?v=XSaVlq2X6wc

Jestem ciekawa ile udało Wam się zapamiętać, opowiedzcie o przedstawieniu mamie lub tacie. A kiedy już to zrobicie narysujcie ilustrację przedstawiającą scenę z tej bajki.

A teraz kilka zadań do zrobienia

https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-co-nie-pasuje/

https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-ryby-uzupelnij-ciag-logiczny/

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/50/polacz-punkty-niedzwiadek

A na koniec chciała bym abyście odwiedzili „Kopalnie soli Wieliczka”,

życzę udanej wycieczki.

https://api.kopalnia.pl/panoramy/Wieliczka_PL/Wieliczka.html#pano1000/-20.0/9.3/90.0

Miłej zabawy 🙂

Pozdrawiam!

 

Wtorek  17.11.2020 r.

Witam Was serdecznie!

Jak pewnie pamiętacie ostatnio oglądaliście Teatrzyk o liczbach a dzisiaj proponuje Wam obejrzeć „Teatrzyk – Alfabet”

https://www.youtube.com/watch?list=PLzI-07FEt3qpblDOkrcg4Bqgi4D-TpVw2&v=eADfRQl4Vt4&feature=emb_logo

Kiedy już skończyć napiszcie na kartce litery które znacie i które udało Wam się zapamiętać.

A teraz trochę zabawy:

1.Literki pomieszały się na ekranie, odszukajcie wszystkie wystąpienia wybranej litery

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/jezyk-mowa-komunikacja/7/pomieszane-litery

2.Czy potrafisz przeliterować te słowa? Przeciągaj litery tak, aby prawidłowo podpisać obrazek.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/jezyk-mowa-komunikacja/72/literowanie-na-ekranie 

3.Ułóż strzałki tak aby wskazać rybce drogę do celu.

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/6/budowanie-drogi

A na koniec trochę poćwiczymy

https://www.youtube.com/watch?v=vqu2zzSTbew

Udanej zabawy! Pozdrawiam!

 

 

Piątek 06.11.2020

Witam Was serdecznie! Na początek zapoznajcie się z wierszem J. Guściory „Jesienna pogoda”:

W strugach deszczu gwiżdże wiatr,

Zapłakany cały świat.

Gną się drzewa, mokną liście

Wkoło szaro, rudo, mgliście.

Nieprzyjemna jest pogoda,

Szkoda słonka, bardzo szkoda.

Jesienna szaruga może się znudzić,

Gdy wzejdzie słońce, skończymy marudzić.

Po jego przeczytaniu postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

  1. Czego dotyczył wiersz?
  2. Jakie zjawiska atmosferyczne zostały wymienione w wierszu?
  3. Czego jest „szkoda”?
  4. Jaka jest pogoda jesienią?

Następnie obejrzyjcie ilustrację i postarajcie się nazwać i opisać przedstawione na nich zjawiska atmosferyczne.

Jesienna pogoda

Kolejnym zadaniem na dzisiaj jest wysłuchanie piosenki „Idzie lasem Pani Jesień”:

https://www.youtube.com/watch?v=niIeIeXN-ow

Po wysłuchaniu piosenki wykonajcie kartę pracy „Pogodowa grafomotoryka” – ołówkiem lub kredką starannie połączcie kropki.

Pogodowa grafomotoryka

A na koniec zagrajcie w grę interaktywną w której waszym zadaniem jest połączenie w pary zjawisk pogodowych z odpowiadającymi im symbolami.

https://learningapps.org/watch?v=p368m6x0t20

Powodzenia

Poniedziałek 09.11.2020
Witajcie kochane Wiewióreczki!
Dzisiejszy dzień zaczniemy od zapoznania się z opowiadaniem Stanisława Karaszewskiego „Wędrówka kropelki wody”:
Jestem małą kropelką wody. Mam nieskończenie wiele sióstr. A wszystkie siostry kapka w kapkę podobne do mnie. Jak dwie krople wody. Nie musimy przeglądać się w lusterkach. Wystarczy, że jedna kropelka spojrzy na drugą i już wie, jak wygląda. „Ładnie dziś wyglądasz, siostrzyczko! I ty też, moja siostrzyczko!” Jak wszystkie kropelki, jestem zapaloną wędrowniczką. Przy każdej okazji wybieram się w podróż. Lubię zmieniać swoją postać. Przemieniać się, przybierać różne formy. I bawić się w chowanego. Gdzie jesteś, kropelko? A kuku, tu jestem! Schowałam się w zagłębieniu liścia! A teraz, gdzie jesteś? Jestem mgiełką unoszącą się nad trawami rankiem! A w zimie? W zimie przemieniam się w śniegową gwiazdkę. Albo w ziarenko lodowej kaszy. Albo w kulkę lodu. Ale zacznijmy od początku. Była sobie wysoka góra. Na górze stała pionowa skała. Kiedyś podczas mrozów skała pękła. Utworzyła się szczelina. W szczelinie gromadził się śnieg i lód. Wiosną, kiedy śniegi i lody zaczęły topnieć, ze skały trysnęło źródełko. Tysiące drobnych kropelek, moich bliźniaczo podobnych sióstr, potoczyły się między kamienie. My, kropelki, trzymałyśmy się razem. Wąziutką strużką krystalicznie czystej wody pobiegłyśmy po kamieniach. Trochę dalej spotkałyśmy inną strużkę, wartko płynącą ku dolinie. Dołączyła się do nas jeszcze jedna strużka i jeszcze jedna: rwącym potokiem pędziłyśmy coraz szybciej i szybciej. Razem miałyśmy tyle siły, że porywałyśmy grudki ziemi, świerkowe szyszki i małe kamyki. Było nas coraz więcej i więcej, spienionym strumieniem górskim pędziłyśmy, rwąc brzegi i podmywając korzenie drzew. Czasami trafiałyśmy na przeszkodę, duży kamień lub skałę. Wtedy zbierałyśmy się razem, aby spiętrzoną masą wody przelać się nad przeszkodą. Niekiedy dopływałyśmy do stromego zbocza albo przepaści i spadałyśmy kaskadami 20 i wodospadami, pieniąc się i tworząc wiry. A gdy spłynęłyśmy z góry, dołączyłyśmy do leniwie płynącej rzeki. I popłynęłyśmy przez dolinę, mijając góry, lasy, miasta, wsie. Wspomagały nas rzeki i rzeczki, strumienie i strumyczki, potoki i strużki. Aż urosłyśmy w dużą, szeroko rozlaną rzekę. Płynęłyśmy coraz dalej i dalej, pokonując tamy i poruszając turbiny elektrowni wodnych. Aż wreszcie pojawiła się przed nami ogromna masa wody, której nie było końca. Dopłynęłyśmy do morza. Uf – to była jazda! A teraz czas na zabawę. Ale najbardziej lubię być kropelką podobną do innych kropelek jak dwie krople wody! I jestem dumna z tego, że jestem kropelką! Bo jedna kropla drąży kamień!

Po wysłuchaniu opowiadania przyjrzyjcie się ilustracją „Podróże deszczowej kropelki” i spróbujcie je ułożyć w odpowiedniej kolejności.

Ciagle_pada_cz_2

Kolejnym naszym zadaniem jest zapoznanie się z literką „i” w czym pomoże na wiersz Jana Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”

Tańcowała igła z nitką,

igła – pięknie, nitka – brzydko.

Igła cała, jak z igiełki

nitce plączą się supełki.

Igła naprzód – nitka za nią:

„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”.

Igłą biegnie drobnym ściegiem,

a za igłą – nitka biegiem.

Igła górą, nitka bokiem,

igła zerka jednym okiem.

Sunie zwinna, zręczna, śmigła –

Nitka szepce: „Co za igła!”

Tak ze sobą tańcowały,

aż uszyły fartuch cały!

Po jego przeczytaniu postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

  1. O czym był wiersz?
  2. Co robiły igła i nitka?
  3. Co uszyły w trakcie kiedy tańczyły?
  4. Kto tańczył z nitką?
  5. Podzielcie wyraz igła na sylaby.
  6. Z ilu głosek składa się wyraz igła?
  7. Jaką głoskę słyszymy na początku wyrazu „igła”?

A teraz czas na wykonanie kart pracy związanych z naszą dzisiejszą literą „i”:

  1. Pisanie liter i, I po śladach, a potem – samodzielnie.
  2. W kolorowych słowach odnajdź i otocz linią wszystkie literki „i”.
  3. Otocz linią wszystkie ilustracje, w których nazwie słychać głoskę „i”.
  4. Znajdź i zaznacz wszystkie litery „i”.
  5. Znajdź i pokoloruj wszystkie kropki z literą „i”.
  6. Wytnij obrazki i ich nazwy, następnie dopasuj je do siebie i pokoloruj.

Rysuj po śladzie

Podpisz

Zaznacz

Znajdź

A na koniec posłuchajcie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ

Powodzenia!

Wtorek 10.11.2020

Witam was kochane Wiewióreczki!

Jutro jest ważny dzień dla naszej ojczyzny, w której mieszkamy „Polski” jest to Dzień Niepodległości. Z tej okazji na początek zapoznajcie się z wierszem L. Wiszniewski „11 listopada”

11 listopada

Dzisiaj wielka jest rocznica
Jedenasty Listopada
Tym, co zmarli za Ojczyznę
Hołd dziś cała Polska składa
Im to bowiem zawdzięczamy
wolność, mowę polską w szkole,
to, że tylko z ksiąg historii
poznajemy dziś niewole.
Uroczyście bija dzwony,
w mieście flagi rozwinięto,
i me serce się raduje,
że obchodzę Polski święto.

Po jego przeczytaniu postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

  • O jakiej dacie jest mowa w wierszu?
  • Co to jest ojczyzna?
  • Czy dla nas wszystkich Polska jest ojczyzną?
  • Co składa Polska osobom, które zmarły za ojczyznę?
  • Co to jest hołd?
  • Co zawdzięczamy osobom, które zmarły za ojczyznę?
  • Co to jest niewola? 
  • Co rozwinięto w mieście?
  • Jakie kolory ma polska flaga?
  • Jak myślicie, o jakim święcie jest mowa w wierszu?

Jak myślicie, „Co to jest Niepodległość?” – pomoże Wam w tym piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=-mI645aCTgo

Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w prezentacji „Polska”. Zapraszam do obejrzenia.

https://youtu.be/5hmAjW-qlJU

Gdy już obejrzycie prezentację postarajcie się odgadnąć zagadki:

  1. Na czerwonej tarczy, widnieje biały orzeł w koronie.

Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie.

(godło)

  1. Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
    A na niej biel jest i czerwień.

(flaga)

  1. Herbem tego miasta, jest piękna syrenka

która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.

Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,

I stolicą państwa  polskiego mianowano.

Przez nie rzeka Wisła przepływa

Zatem jak stolica Polski się nazywa?

( Warszawa)

  1. Ta szeroka rzeka płynie,

po polskiej krainie.

Niczym błękitny, ostry nóż,

przecina Polskę wzdłuż.

Pędzi od gór wysokich, przez Kraków i stolicę

W niej rybak Wars ujrzał swą ulubienicę.

( Wisła)

  1. Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,

Choć Wybicki jest autorem.

Pieśnią jest państwa polskiego

Polski trzecim jest symbolem.

(hymn)

  1. To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna

To nasze państwo, każdy to przyzna.

Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa

Jak nasz piękny kraj się nazywa?

(Polska)

A na koniec mam dla Was karty pracy:

  1. Odczytaj zaszyfrowaną wiadomość i narysuj odpowiedź.
  2. Pokoloruj województwo w którym mieszkasz.
  3. Wytnij puzzle i układaj je zgodnie z kolejnością liter.
  4. Dopasuj brakujący element.
  5. Dokończ rysowanie flagi.
  6. Odgadnij co kryje zakodowany obrazek.

Odczytaj

Pokoloruj województwo

Wytnij puzzle

Dopasuj

Flaga

Kodowanie

Życzę miłej zabawy!

 

Czwartek 12.11.2020 r.
Witam Was kochane Wiewióreczki!
Dzisiejszy dzień zaczniemy od wysłuchania opowiadania „Dary jesieni”
Kiedy już skończycie postarajcie się narysować ilustrację do wysłuchanego opowiadania.
A teraz trochę policzymy i poszukamy literek
Kolejnym waszym zadaniem jest ułożenie puzzli
A na koniec troszkę się poruszamy
Pozdrawiam!
Piętek 13.11.2020
Witam Was serdecznie moje Wiewióreczki!
Na dzisiejszy dzień proponuje Wam obejrzeć Teatrzyk „Liczby”
Kiedy już to zrobicie postarajcie się napisać na kartce wszystkie liczby,
które zapamiętaliście.
A teraz czas na trochę zabawy. Postarajcie się odkryć zakodowany obrazek
Gdy już skończycie możecie spróbować swoich sił w grze na wirtualnych cymbałkach
A na koniec mam dla Was kolorowankę
Życzę Wam wspaniałej zabawy! Pozdrawiam cieplutko!
Poniedziałek 16.11.2020

Witajcie drogie Wiewióreczki.
Po cudnym weekendzie wracamy do pracy i z uśmiechem na twarzy witamy nowy tydzień.
Zatem do dzieła!
Rozpoczniemy dzień od obejrzenia przygód skrzata Borówki.
Usiądźcie wygodnie, możecie zamknąć oczy i wyostrzyć zmysł słuchu:

Wysłuchaliście opowiadania o przygodzie skrzata w lesie.
Czy wiecie dlaczego las, który odwiedził Borówka nazywamy mieszanym?
Jeśli tylko będziecie mieli okazje wybierzecie się z rodzicami na leśną wędrówkę.

A teraz utrwalimy niektóre poznane leśne zwierzęta z Lulkiem.
Klikajcie na zwierzęta i rośliny na obrazku i wysłuchajcie opisu.

https://www.lulek.tv/gry/darmowe/o-czym-szumi-las-263

Czyż nie jest pięknie w lesie? A może by tak przygotować piękne, leśne obrazki?
Przygotujcie kartki i kredki. Pomyślcie, co w Waszym lesie może się znaleźć.

Nie zapomnijcie o roślinach i zwierzętach,

które przedstawili skrzat Borówka oraz Lulek.

Podczas wędrówek po lesie, aby nie zabłądzić przydaje się doskonała

orientacja w przestrzeni.
Na koniec, poćwiczmy zatem, aby utrwalić tę umiejętność.
http://www.yummy.pl/preschoolers/pl/game/pl/labirynt
https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/

Życzę Wam miłej zabawy i wspaniałego dnia.