Zadania dla grupy „Wiewiórki”
Piątek 27.11.2020r.
Dzień dobry kochane Wiewióreczki!😃
Dzisiaj będziemy kontynuować tematykę o domowych ulubieńcach, a głównie o kotku.
Jak ktoś kogoś nie lubi i ciągle się z tą osobą kłóci, to mówi się często,
że żyją „jak pies z kotem”. Ale czy na pewno każdy kot jest wrogiem dla psa?
Albo czy kot nie może się zaprzyjaźnić z myszą? Czy nie zdarza się,
że potrafią ze sobą żyć w zgodzie, a nawet być przyjaciółmi?😃
Posłuchajcie wiersza o pewnym kocie i myszy pt. „Kot Łatek”.
Następnie zachęcam Was do wysłuchania piosenki o kotku pt. „Kotek kłopotek”.
Wykorzystując ilustrację wskażcie obrazki, które kojarzą się Wam z kotem.
Proponuję także narysować i pokolorować kotka, jeżeli macie trudności z tym zadaniem możecie skorzystać z instrukcji „Kotek – rysowane wierszyki”
lub wykorzystać kartę pracy i narysować po śladzie i pokolorować.
Kot – rysuj po śladzie i pokoloruj
Możecie także wykorzystać kolejną kartę pracy, jeżeli nie macie możliwości wydrukować
to policzcie psy i koty i określcie, których zwierząt jest więcej, pokażcie szóstego
kota od lewej strony i szóstego psa od prawej strony.
Zachęcam także dzieci 6-letnie, żeby w dowolnym czasie wykonały zadania w kartach pracy cz. 2 na stronie 14.
Proponuję także poruszać się przy muzyce zgodnie z instrukcją.
Na koniec zapraszam Was do obejrzenia filmu pt. „Śmieszne filmy o zwierzętach domowych”, który na pewno wywoła uśmiech na Waszych twarzach. 😃
Życzę Wam przyjemnego weekendu i do zobaczenia!😃
Czwartek 26.11.2020r.
Witajcie drogie Wiewióreczki!😃
Wczoraj obchodziliśmy Święto Pluszowego Misia, czyli święto Waszego przyjaciela. Dzisiaj porozmawiamy sobie o naszych domowych ulubieńcach, którzy też mogą być Waszymi przyjaciółmi. Zapraszam Was do obejrzenia filmu, który przybliży Wam zwierzęta hodowane w domu oraz ich odgłosy.
Ciekawa jestem czy któreś z tych domowych ulubieńców znajdują się w Waszych domach, jak się spotkamy to o nich opowiecie.
Posiadanie zwierzątka to nie tylko przyjemności, ale także obowiązki. Zwierzątko to nie zabawka, którą jak się znudzi można odłożyć na półkę. Zachęcam więc do obejrzenia filmu, który pokaże Wam, że trzeba odpowiedzialnie się nimi opiekować.
Przygotowałam do wykorzystania także kartę pracy, nie trzeba jej drukować, możecie wskazać prawidłowe rozwiązania.
Dopasujcie zwierzątka do ich cieni oraz do ich domków.
Karta pracy – dopasuj cienie i domki do zwierząt
Dzieci 6-letnie zachęcam do wykonania wybranych zadań, w dowolnym czasie, w kartach pracy cz. 2 strona 11, 12 i 13, możecie przerwać w dowolnej chwili i powrócić do nich jak sobie odpoczniecie.
Proponuję także zabawę w przeliczanie – przeciągnijcie ławice ryb w odpowiednie miejsca tak, aby ilość ryb w każdej z nich pasowała do zapisanych liczb.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/przyroda-wokol-nas/130/lawice-ryb
Możecie również pokolorować kotka na komputerze.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/75/kolorowanka-kotek
Na koniec zachęcam do wysłuchania piosenki o innym zwierzątku – piesku pt. „Popatrzcie na jamniczka”.
Pozdrawiam Was cieplutko i do zobaczenia!😃
Środa 25.11.2020r.
Witam Was Wiewióreczki bardzo serdecznie!
Każdy z nas ma swoje święto, urodziny, imieniny, Dzień Dziecka… Takie święto ma także Wasz pluszowy przyjaciel. Dzisiaj, 25 listopada, obchodzimy Światowy Dzień Pluszowego Misia. Misie są symbolem ciepła, przyjaźni, miłości i łagodności. Już od ponad stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.
Miś jest przyjacielem dzieci, czy wypada zapomnieć o święcie przyjaciela? W takim dniu Wasze misie nie mogą leżeć gdzieś na półce i czuć się samotne. Dlatego dzisiaj pobawimy się ze swoimi misiami. Proszę przygotujcie sobie ulubionego misia lub może to być więcej misiów, ponieważ wszystkie dzisiaj obchodzą swoje święto.
Na początek proponuję obejrzenie filmu w towarzystwie Waszych misiów, przedstawiającego historię powstania Święta Pluszowego Misia. Poznacie kilka ciekawostek o różnych misiach oraz przybliżycie sobie popularne postacie
misiów z różnych bajek.
Następnie możecie wykonać gimnastykę ze swoim misiem:
· Marsz w miejscu na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową,
· Podskoki z misiem,
· Obroty z misiem dookoła siebie,
· Stanie na jednej nodze,
· Bieg wokół siedzącego misia.
Zachęcam też do zabawy ze swoimi misiami przy piosence „Pluszowy miś”
Proponuję także narysować i pokolorować misia, jeżeli macie trudności z tym zadaniem możecie skorzystać z instrukcji „Miś – rysowane wierszyki”
Zachęcam Was także do podjęcia wyzwania i zaprezentowania swoim misiom tańca zgodnie z instrukcją „Taniec dla dzieci Gumi miś”
A może przygotujecie jeszcze jakąś niespodziankę dla swojego misia – może przyjęcie urodzinowe, laurkę…?
Chętnym dzieciom proponuję jeszcze zabawy z kodowaniem:
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/151/zakodowany-obrazek-mis
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/139/sudoku-zabawki
Myślę, że Wasze misie były zachwycone tym, że spędziły dzisiejszy dzień wspólnie z Wami, nie czuły się dzisiaj samotne, a Wy także miło spędziliście czas bawiąc się ze swoimi misiami. Przyszedł teraz czas na przytulenie mocno swoich misiów.
W dowolnym czasie, może na dobranoc, zachęcam do obejrzenia bajki o jednym z bohaterów dzisiejszego dnia – Misiu Uszatku
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę przyjemnych zabaw z Waszym przyjacielem!
Wtorek 24.11.2020 r.
Dzień dobry kochane Wiewióreczki!😃
Zapraszam Was dzisiaj do dalszego wzbogacania wiedzy na temat zdrowia.
Bardzo ważną rolę w zachowaniu dobrego zdrowia odgrywa właściwe odżywianie. Proponuję obejrzenie filmu przedstawiającego zasady zdrowego odżywiania.
Następnie zachęcam Was do wysłuchania piosenki „Piramida żywienia”.
Proponuję także obejrzenie prezentacji „Produkty zdrowe i niezdrowe”.
Oglądając proszę nazwijcie produkty i określcie czy są one zdrowe czy niezdrowe.
Myślę, że dużo już wiecie o zdrowym odżywianiu, dlatego zachęcam dzieci 6-letnie
do zaplanowania posiłków na cały dzień w kartach pracy cz. 2 strona 8.
Zanim przystąpicie do wykonania zadania proszę obejrzyjcie piramidę żywienia
na stronie 9, zapamiętajcie, że najwięcej należy spożywać warzyw i owoców.
Dzieci młodsze mogą podzielić kartkę na 3 części i zaplanować potrawy,
produkty na śniadanie, obiad i kolację, pamiętając, które produkty są zdrowe.
Proponuję dla Was także zabawę „Memory-owoce”.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/pamiec-uwaga-spostrzegawczosc/12/memory-owoce
Dla chętnych dzieci mam jeszcze jedną propozycję.
Jeżeli chcecie wykazać się znajomością zdrowych i niezdrowych produktów
i macie w domu gazetkę reklamową z produktami spożywczymi możecie powycinać różne produkty a następnie podzielić je na zdrowe i niezdrowe.
Zachęcam także do przeliczenia ich i określenia, których macie więcej a których mniej. Jeżeli będziecie chcieli możecie z nich zrobić plakaty ze zdrową i niezdrową żywnością przyklejając je na osobne kartki.
Zadanie to możecie wykonać w dowolnym czasie, ale pamiętajcie,
że później trzeba posprzątać.😃
W piramidzie żywienia, nazywanej też piramidą zdrowia, ważne miejsce zajmuje też ruch. Zapraszam Was teraz do ćwiczeń i zabaw ze Świeżakami.
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę miłego dnia!😃
Poniedziałek 23.11.2020 r.
Witam Was Wiewióreczki bardzo serdecznie!😃
Na początek zapraszam Was do obejrzenia widowiska „Kopciuszek”. Zapewne znacie
tę bajkę ale będziecie mogli obejrzeć widowisko w wykonaniu aktorów. A zatem zapraszam Was, usiądźcie wygodnie i poczujcie się jak w teatrze, w którym występują prawdziwi aktorzy.
Po obejrzeniu przedstawienia proszę spróbujcie ocenić zachowanie bohaterów
oraz czy podobał się Wam taki sposób przekazania bajki.
Zachęcam Was również do wykonania pracy plastycznej na temat przedstawienia – możecie narysować wybraną scenę z bajki lub dowolną postać.
Chciałabym, żebyśmy jeszcze powrócili do tematyki o zdrowiu. Dbanie o zdrowie to także przestrzeganie higieny. Proponuję obejrzenie bajki, w której Kubuś zachęca do dbania o higienę.
Wykorzystując ilustrację przedstawiającą przybory toaletowe nazwij je i określ do czego one służą.
Zachęcam także dzieci 6-letnie, żeby w dowolnym czasie wybierały zadania do wykonania w kartach pracy cz. 2 na stronie 5, 6 i 7.
Wiecie już jak należy myć zęby, a teraz pomóżcie stworkowi umyć zęby i pozbyć się niedobrych bakterii. Chwyćcie kursorem szczoteczkę i szczotkujcie nią każdy ząb
z bakterią aż do jej zniknięcia.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/przyroda-wokol-nas/124/mycie-zebow
Na koniec proponuję wysłuchanie piosenki „Mydło lubi zabawę”,
przy której możecie rytmicznie poruszać się oraz klaskać przy refrenie piosenki.
Życzę Wam przyjemnych zabaw i miłego dnia!😃
piątek 20.11.2020 r.
Witam Was kochane Wiewióreczki!
Dziś będziemy uczyć się o zdrowiu naszych ząbków. Dowiecie się dlaczego to takie
ważne, żeby zawsze pozostały mocne i zdrowe i dlaczego trzeba je codziennie dobrze szczotkować.
Ręka do góry! Kto dziś dokładnie umył ząbki? – I bardzo dobrze. Widzę, że świetnie wiecie, że szczotkowanie jest bardzo ważne.
Teraz chciałabym przedstawić Wam kogoś, kto wie wszystko
o zdrowych i mocnych ząbkach. Usiądźcie i posłuchajcie opowiadania.
Czy uważnie słuchaliście? Co Mleczak robi codziennie rano?
Co jeszcze robi?
A co takiego pije Aleksander?
Czy myślicie, że Aleksander, Wasi rodzice i Wy macie takie same ząbki?
Mam dla Was ciekawostkę – Krokodyle zmieniają zęby przez całe życie nawet 50 razy!!
Inne zwierzęta np. rekiny – mają dwa rzędy zębów.
A teraz czas obejrzeć jak prawidłowo powinniśmy szczotkować ząbki
https://www.youtube.com/watch?v=qWRy-oG39S4
Kiedy już skończycie przygotujcie kartki i kredki i narysujcie co jest dobre,
a co złe dla naszych ząbków.
Żeby wiedzieć czy regularnie myjecie ząbki mam dla Was „Kalendarz mycia ząbków’, możecie go wydrukować lub zrobić samemu, każdego dnia zaznacz gdy umyjesz ząbki rano i gdy umyjesz ząbki wieczorem.
A na koniec pobawcie się do piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=hw3uYkD9S9I
Życzę udanej zabawy i milutkiego dnia
czwartek 19. 11. 2020 r.
środa 18.11.2020 r.
Witam Was kochane Wiewióreczki!
Dzisiaj chciała bym abyście usiedli wygodnie i obejrzeli Widowisko bajkowe dla dzieci pt. „Sierotka Marysia w krainie baśni”
https://www.youtube.com/watch?v=XSaVlq2X6wc
Jestem ciekawa ile udało Wam się zapamiętać, opowiedzcie o przedstawieniu mamie lub tacie. A kiedy już to zrobicie narysujcie ilustrację przedstawiającą scenę z tej bajki.
A teraz kilka zadań do zrobienia
https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-co-nie-pasuje/
https://www.wierszedladzieci.pl/quizy/quiz-ryby-uzupelnij-ciag-logiczny/
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/zabawy-matematyczne/50/polacz-punkty-niedzwiadek
A na koniec chciała bym abyście odwiedzili „Kopalnie soli Wieliczka”,
życzę udanej wycieczki.
https://api.kopalnia.pl/panoramy/Wieliczka_PL/Wieliczka.html#pano1000/-20.0/9.3/90.0
Miłej zabawy 🙂
Pozdrawiam!
Wtorek 17.11.2020 r.
Witam Was serdecznie!
Jak pewnie pamiętacie ostatnio oglądaliście Teatrzyk o liczbach a dzisiaj proponuje Wam obejrzeć „Teatrzyk – Alfabet”
https://www.youtube.com/watch?list=PLzI-07FEt3qpblDOkrcg4Bqgi4D-TpVw2&v=eADfRQl4Vt4&feature=emb_logo
Kiedy już skończyć napiszcie na kartce litery które znacie i które udało Wam się zapamiętać.
A teraz trochę zabawy:
1.Literki pomieszały się na ekranie, odszukajcie wszystkie wystąpienia wybranej litery
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/jezyk-mowa-komunikacja/7/pomieszane-litery
2.Czy potrafisz przeliterować te słowa? Przeciągaj litery tak, aby prawidłowo podpisać obrazek.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/jezyk-mowa-komunikacja/72/literowanie-na-ekranie
3.Ułóż strzałki tak aby wskazać rybce drogę do celu.
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne/sztuka-technika-i-kreatywnosc/6/budowanie-drogi
A na koniec trochę poćwiczymy
https://www.youtube.com/watch?v=vqu2zzSTbew
Udanej zabawy! Pozdrawiam!
Piątek 06.11.2020
Witam Was serdecznie! Na początek zapoznajcie się z wierszem J. Guściory „Jesienna pogoda”:
W strugach deszczu gwiżdże wiatr,
Zapłakany cały świat.
Gną się drzewa, mokną liście
Wkoło szaro, rudo, mgliście.
Nieprzyjemna jest pogoda,
Szkoda słonka, bardzo szkoda.
Jesienna szaruga może się znudzić,
Gdy wzejdzie słońce, skończymy marudzić.
Po jego przeczytaniu postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
- Czego dotyczył wiersz?
- Jakie zjawiska atmosferyczne zostały wymienione w wierszu?
- Czego jest „szkoda”?
- Jaka jest pogoda jesienią?
Następnie obejrzyjcie ilustrację i postarajcie się nazwać i opisać przedstawione na nich zjawiska atmosferyczne.
Kolejnym zadaniem na dzisiaj jest wysłuchanie piosenki „Idzie lasem Pani Jesień”:
https://www.youtube.com/watch?v=niIeIeXN-ow
Po wysłuchaniu piosenki wykonajcie kartę pracy „Pogodowa grafomotoryka” – ołówkiem lub kredką starannie połączcie kropki.
A na koniec zagrajcie w grę interaktywną w której waszym zadaniem jest połączenie w pary zjawisk pogodowych z odpowiadającymi im symbolami.
https://learningapps.org/watch?v=p368m6x0t20
Powodzenia
Poniedziałek 09.11.2020
Po wysłuchaniu opowiadania przyjrzyjcie się ilustracją „Podróże deszczowej kropelki” i spróbujcie je ułożyć w odpowiedniej kolejności.
Kolejnym naszym zadaniem jest zapoznanie się z literką „i” w czym pomoże na wiersz Jana Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”
Tańcowała igła z nitką,
igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała, jak z igiełki
nitce plączą się supełki.
Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”.
Igłą biegnie drobnym ściegiem,
a za igłą – nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
igła zerka jednym okiem.
Sunie zwinna, zręczna, śmigła –
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
aż uszyły fartuch cały!
Po jego przeczytaniu postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
- O czym był wiersz?
- Co robiły igła i nitka?
- Co uszyły w trakcie kiedy tańczyły?
- Kto tańczył z nitką?
- Podzielcie wyraz igła na sylaby.
- Z ilu głosek składa się wyraz igła?
- Jaką głoskę słyszymy na początku wyrazu „igła”?
A teraz czas na wykonanie kart pracy związanych z naszą dzisiejszą literą „i”:
- Pisanie liter i, I po śladach, a potem – samodzielnie.
- W kolorowych słowach odnajdź i otocz linią wszystkie literki „i”.
- Otocz linią wszystkie ilustracje, w których nazwie słychać głoskę „i”.
- Znajdź i zaznacz wszystkie litery „i”.
- Znajdź i pokoloruj wszystkie kropki z literą „i”.
- Wytnij obrazki i ich nazwy, następnie dopasuj je do siebie i pokoloruj.
A na koniec posłuchajcie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=nusPMHbwlrQ
Powodzenia!
Wtorek 10.11.2020
Witam was kochane Wiewióreczki!
Jutro jest ważny dzień dla naszej ojczyzny, w której mieszkamy „Polski” jest to Dzień Niepodległości. Z tej okazji na początek zapoznajcie się z wierszem L. Wiszniewski „11 listopada”
11 listopada
Dzisiaj wielka jest rocznica
Jedenasty Listopada
Tym, co zmarli za Ojczyznę
Hołd dziś cała Polska składa
Im to bowiem zawdzięczamy
wolność, mowę polską w szkole,
to, że tylko z ksiąg historii
poznajemy dziś niewole.
Uroczyście bija dzwony,
w mieście flagi rozwinięto,
i me serce się raduje,
że obchodzę Polski święto.
Po jego przeczytaniu postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
- O jakiej dacie jest mowa w wierszu?
- Co to jest ojczyzna?
- Czy dla nas wszystkich Polska jest ojczyzną?
- Co składa Polska osobom, które zmarły za ojczyznę?
- Co to jest hołd?
- Co zawdzięczamy osobom, które zmarły za ojczyznę?
- Co to jest niewola?
- Co rozwinięto w mieście?
- Jakie kolory ma polska flaga?
- Jak myślicie, o jakim święcie jest mowa w wierszu?
Jak myślicie, „Co to jest Niepodległość?” – pomoże Wam w tym piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=-mI645aCTgo
Jak wygląda godło Polski? Co symbolizują czerwień i biel? Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w prezentacji „Polska”. Zapraszam do obejrzenia.
Gdy już obejrzycie prezentację postarajcie się odgadnąć zagadki:
- Na czerwonej tarczy, widnieje biały orzeł w koronie.
Kto tego symbolu nie zna, niech ze wstydu zaraz spłonie.
(godło)
- Powiewa ona, gdy wiatr się zerwie
A na niej biel jest i czerwień.
(flaga)
- Herbem tego miasta, jest piękna syrenka
która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.
Od imienia syrenki i rybaka Warsa je nazwano,
I stolicą państwa polskiego mianowano.
Przez nie rzeka Wisła przepływa
Zatem jak stolica Polski się nazywa?
( Warszawa)
- Ta szeroka rzeka płynie,
po polskiej krainie.
Niczym błękitny, ostry nóż,
przecina Polskę wzdłuż.
Pędzi od gór wysokich, przez Kraków i stolicę
W niej rybak Wars ujrzał swą ulubienicę.
( Wisła)
- Zwie się Mazurek Dąbrowskiego,
Choć Wybicki jest autorem.
Pieśnią jest państwa polskiego
Polski trzecim jest symbolem.
(hymn)
- To miejsce w którym mieszkamy, to nasza ojczyzna
To nasze państwo, każdy to przyzna.
Pod biało-czerwonymi barwami się skrywa
Jak nasz piękny kraj się nazywa?
(Polska)
A na koniec mam dla Was karty pracy:
- Odczytaj zaszyfrowaną wiadomość i narysuj odpowiedź.
- Pokoloruj województwo w którym mieszkasz.
- Wytnij puzzle i układaj je zgodnie z kolejnością liter.
- Dopasuj brakujący element.
- Dokończ rysowanie flagi.
- Odgadnij co kryje zakodowany obrazek.
Życzę miłej zabawy!
Czwartek 12.11.2020 r.
Piętek 13.11.2020
Poniedziałek 16.11.2020
Witajcie drogie Wiewióreczki.
Po cudnym weekendzie wracamy do pracy i z uśmiechem na twarzy witamy nowy tydzień.
Zatem do dzieła!
Rozpoczniemy dzień od obejrzenia przygód skrzata Borówki.
Usiądźcie wygodnie, możecie zamknąć oczy i wyostrzyć zmysł słuchu:
Wysłuchaliście opowiadania o przygodzie skrzata w lesie.
Czy wiecie dlaczego las, który odwiedził Borówka nazywamy mieszanym?
Jeśli tylko będziecie mieli okazje wybierzecie się z rodzicami na leśną wędrówkę.
A teraz utrwalimy niektóre poznane leśne zwierzęta z Lulkiem.
Klikajcie na zwierzęta i rośliny na obrazku i wysłuchajcie opisu.
https://www.lulek.tv/gry/darmowe/o-czym-szumi-las-263
Czyż nie jest pięknie w lesie? A może by tak przygotować piękne, leśne obrazki?
Przygotujcie kartki i kredki. Pomyślcie, co w Waszym lesie może się znaleźć.
Nie zapomnijcie o roślinach i zwierzętach,
które przedstawili skrzat Borówka oraz Lulek.
Podczas wędrówek po lesie, aby nie zabłądzić przydaje się doskonała
orientacja w przestrzeni.
Na koniec, poćwiczmy zatem, aby utrwalić tę umiejętność.
http://www.yummy.pl/preschoolers/pl/game/pl/labirynt
https://szaloneliczby.pl/nad-pod-w-lewa-prawa/
Życzę Wam miłej zabawy i wspaniałego dnia.