NASZE PLANY NA MAJ – GRUPA JEŻYKI
- „Dzień Strażaka” – poszerzanie wiadomości na temat zawodu strażaka.
- „Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?” – poznajemy ciekawe miejsca w Europie i na świecie.
- Wyjazd do „Parku Dinozaurów” w Nowinach Wielkich – 9 maj.
- „Czyim domem jest łąka?” – poznanie roślin i zwierząt żyjących na łące.
- Spotkanie ze sportowcem – zajęcia ruchowe na powietrzu.
- „Czego życzę rodzicom?” – poznanie roli mamy i taty w życiu dziecka, poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z rodzicami, wypowiadanie się na ich temat, interesowanie się ich pracą zawodową, okazywanie im szacunku i miłości.
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?–wyjaśnienie znaczenia słów przyjaźń, niepełnosprawność, rówieśnicy, poznanie wyglądu dzieci mieszkających w innych częściach świata.
- Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 27 maj.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– znajomości, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód strażaka, wyposażenia wozu strażackiego, ubioru strażaka,
– rozbudzenia zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie, miejscem swojego zamieszkania – budynkami użyteczności publicznej i ich znaczeniem dla mieszkańców,
– poznawanie mieszkańców łąki oraz roślin jakie możemy tam spotkać,
– kształtowania opiekuńczej postawy w stosunku do świata przyrody,
– budowania dłuższych wypowiedzi na temat zawodów wykonywanych przez swoich rodziców,
– poznanie sposobów spędzania wolnego czasu, uświadomienia ważnej roli rodziny w życiu dziecka,
– poznanie sposobów na aktywny wypoczynek oraz aktywne spędzanie czasu wolnego,
– kształtowania pozytywnej postawy wobec rówieśników oraz osób niepełnosprawnych.
NASZE PLANY NA MAJ – GRUPA WIEWIÓRKI
- „Dzień Strażaka” – poszerzanie wiadomości na temat zawodu strażaka.
- „Podróże kształcą” – poznajemy ciekawe miejsca w Europie i na świecie.
- „Jesteśmy Europejczykami, mieszkamy w Europie” – poznajemy flagę, hymn i maskotkę Unii Europejskiej – Dzień Unii Europejskiej – 9 maja.
- Wyjazd do Parku Dinozaurów w Nowinach Wielkich – przybliżenie świata dinozaurów – 9 maja.
- „Wiosna na łące” – przybliżanie mieszkańców oraz roślinności łąki.
- Realizacja programu „Czytanie na drugie śniadanie” – czytanie bajki przez pracownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Bogdańcu – 27 maja.
- Spotkanie ze sportowcem – wdrażanie do aktywności ruchowej, zachęcanie do uprawiania sportu.
- Nasi kochani Rodzice – wypowiadanie się na ich temat, interesowanie się ich pracą zawodową, okazywanie im szacunku i miłości.
- „Czego dzieci potrzebują do szczęścia – przybliżenie znaczenia słów rówieśnicy, niepełnosprawność, tolerancja. „Dzieci z całego świata” – wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci w innych krajach i na innych kontynentach.
W ramach realizacji zadań wynikających z podstawy programowej dzieci nabędą wiadomości i umiejętności w zakresie:
– znajomości, czym zajmuje się osoba wykonująca zawód strażaka, wyposażenia wozu strażackiego, ubioru strażaka,
– rozbudzania zainteresowania ciekawymi miejscami w Europie i na świecie,
– orientowania się, że Polska jest jednym z krajów Unii Europejskiej, poznawania charakterystycznych budowli oraz wzbogacania wiedzy o niektórych krajach należących
do Unii Europejskiej,
– dostrzegania emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, kształtowania wrażliwości na piękno otaczającej je rzeczywistości,
poznanie roślinności pokrywającej łąkę,
– wzbogacania wiadomości na temat wyglądu, życia i zwyczajów pszczół, mrówek, motyli i żab,
– budowania dłuższych wypowiedzi na temat zawodów wykonywanych przez swoich rodziców, sposobów spędzania wolnego czasu, poznania ważnej
roli rodziny w życiu dziecka,
– posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi, rozpoznawania cyfr oznaczających liczby od 0 do 10, eksperymentowania z tworzeniem
kolejnych liczb, rozpoznawania poznanych liter, wyróżniania głosek w wyrazach, głoskowania wyrazów,
– posługiwania się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro, rano,
wieczorem, a także nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy,
– znajomości innych kultur, kształtowania tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości, szanowania odmienności innych dzieci.