Stań naprzeciwko rodzica, złapie Cię za rączki. Będzie kierował nimi tak, aby narysować w powietrzu wybrany przez Ciebie kształt np. serduszko/domek/obłoczek.
Mam dla Was mini quiz „Jestem bezpieczny” – poproście mamusie lub tatusia aby przeczytali wam pytania a wy odpowiedzcie TAK lub NIE 🙂
1. Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?
2. Czy w lesie można palić ognisko?
3. Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?
4. Czy na plaży można zakopać śmieci?
5. Czy w górach można spacerować w klapkach?
6. Czy w każdym miejscu można skakać na główkę do wody?
7. Czy w górach należy zawsze iść wyznaczonym szlakiem?
8. Czy podczas jazdy na rowerze należy mieć kask?
9. Czy w czasie burzy można stać pod drzewem?
Za oknem świeci piękne słońce może „przyniesiemy” go do domku – wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną 🙂 A po niżej jeden z przykładów:
Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.” Na hasło rodzice „słońce świeci” – poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową.
Życzę udanej zabawy 🙂 Buziaki 🙂
Wtorek 23.06.2020r.
Witam Was kochane Jeżyki 🙂
Dzisiaj mamy wyjątkowy dzień to Święto naszych kochanych Tatusiów 🙂
Znajdziesz bogaty zbiór kolorowanek na temat bezpiecznych wakacji. Jeśli masz ochotę/możliwość wybierz jedną z nich i pokoloruj. Zorganizujcie rodzinną gimnastykę/gry ruchowe na świeżym powietrzu.
A kiedy już poćwiczycie mam dla Was kilka kart pracy do wykonania:
1. Nazwij miejsca przedstawione na zdjęciach i to, co się pod nimi znajduje. Połącz zdjęcia z odpowiednim krajobrazem.
2. Pokoloruj muszelki. Policz je i pokaż ich liczbę na palcach.
3. Obejrzyj obrazki. Powiedz, co pakuje do walizki Olek. Policz spodenki, koszulki, czapki, pary skarpet i pary butów. Narysuj odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami.
4. W każdym kolejnym polu narysuj o jedną chmurkę więcej niż w poprzednim.
Jeśli już korzystasz z komputera/telefonu lub często oglądasz telewizję – przypomnijcie sobie wspólnie zasady użytkowania sprzętu. Jeśli ich nie opracowaliście – teraz jest na to dobry czas!
Porozmawiajcie o tym, co relaksuje każdego członka rodziny: chwila samotności, kąpiel, spacer, rozmowa, czytanie…. Wykonaj zawieszkę na klamkę: odpoczywam. To będzie znak, że mamusia/tatuś/lub ty sam potrzebujesz minutki dla siebie.
Wybierzcie się do biblioteki lub księgarni i wypożyczcie/zakupcie książki, które będziecie czytać podczas wakacji. Możecie również wybrać je z domowej biblioteczki.
A na koniec spróbujcie rozwiązać zagadki:
1. Na małych krzaczkach
w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne
i czerwony kolor mają./truskawki/
2. Zamek z piasku z nią zbudujesz,
chociaż cała plastikowa.
Po zabawie -obok grabek
w wiaderku się chowa. /łopatka/.
3. Gdy słońce mocno świeci
To wtedy nam się marzy
By koc szybko rozłożyć
Na piaszczystej /plaży/.
4. Wody wcale się nie boi;
Lubi pływać po jeziorze.
Ale są potrzebne wiosła,
By nas fala lepiej niosła. /łódka/
5. Mały domek z materiału,
w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać,
letnie ciepłe noce. /namiot/.
6. W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy. /lody/.
Życzę Wam powodzenia i do poniedziałku 🙂 Buziaki 🙂
Czwartek 18.06.2020r.
Witam kochane Jeżyki 🙂
W wakacje można spędzić ze sobą dużo czasu. Nieco zwolnić, robić ulubione rzeczy – często te, które przekładaliśmy. Dziś zachęcam Was do wspólnego zaplanowania wakacji.
Wypiszcie wspólne pomysły na wakacje. Nie tylko wyjazdy, ale drobne czynności, które sprawiają Wam przyjemność np. wyjście na lody, wieczory filmowe, spacery w inne miejsce niż zawsze.
Jeśli planujcie wyjazd – zastanówcie się jakie rzeczy będzie trzeba ze sobą zabrać. Narysuj je w formie listy. Przyda się przy pakowaniu!
Wymyślcie wspólny wakacyjny challenge! 5000 kroków dziennie? Stworzenie „Rodzinnej książki kucharskiej” z ulubionymi przepisami? Wyjazd do lasu? To tylko moje podpowiedzi – to Wy wiecie najlepiej, czego Wam potrzeba.
Dzisiaj posłuchajcie wiersza „Jedziemy na wakacje” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Dokąd wybierają się dzieci z wiersza?
Gdzie dziecko z wiersza ma swoją ciocię?
Gdzie inne dziecko z wiersza ma dziadka?
Z kim wybierze się ono na wieś?
Jedziemy na wakacje
Na wakacje pojedziemy,
ja nad morze, a gdzie ty?
– Ja zostanę w naszym mieście,
a kto jeszcze? Może wy?
Ja pojadę pewnie w góry,
bo tam swoją ciocię mam.
A ja będę z tatą na wsi,
bo mój dziadzio mieszka tam.
Po wysłuchaniu wiersza obejrzyjcie film edukacyjny „Bezpieczeństwo dzieci nad wodą”
i zobaczcie jak bezpiecznie spędzać wakacje nad wodą:
Eksperyment rodzinny: Sprawdź ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty 🙂
Życzę Wam udanej zabawy i spotykamy się w poniedziałek 🙂 Buziaki 🙂
Wtorek 09.06.2020r.
Witam Was serdecznie Moje Jeżyki 🙂
Dzisiaj mamy wyjątkowy dzień „Dzień Przyjaciela”, ten dzień został stworzony po to, byśmy pamiętali jak ważna jest przyjaźń. W tym dniu możemy podziękować naszemu przyjacielowi za to, że zawsze jest obok, że bawi się z nami, ale i pociesza, jeśli jesteśmy smutni. 🙂
Na początek posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej „Przyjaciel”
Przyjaciel
Nie musisz mieć przyjaciół stu, nie musisz mieć dziesięciu, wystarczy byś jednego miał, a to już wielkie szczęście. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto zawsze cię zrozumie, gdy dobrze jest – to cieszy się, gdy źle – pocieszyć umie. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto nigdy nie zawiedzie, a poznasz go, bo z tobą jest gdy coś się nie powiedzie.
Po wysłuchaniu wiersza spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Czy żeby być szczęśliwym trzeba mieć stu przyjaciół?
Ilu wystarczy?
Kto to jest przyjaciel?
Czy przyjaciel jest z nami tylko wtedy gdy wszystko jest dobrze?
Czy Wy macie swojego przyjaciela?
Jak razem spędzacie czas?
A teraz się troszkę pobawimy, włączcie piosenkę i wykonujcie czynności zgodnie ze słowami piosenki:
To już ostatnie zadania w tym tygodniu🙂Mam nadzieje, ze wykonacie je z ochotą
Zapraszam Was dzisiaj do wysłuchania opowiadania D. Niewoli „Chcę mieć przyjaciela”:
Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromny czerwony i wesoły nochal sterczy tak jak u Pinokia. Jestem Pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek. Obok mnie mieszka misio – Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielone, a drugie – granatowe.
Powiem Wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem. Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić. Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je wózkami na spacery i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garażów i autostrad dla samochodów, a miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał – Kiedy ktoś mnie przytuli?. Raz nawet odważył się i wyszeptał
– Basiu, zabierz mnie na spacerek. Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.
– To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki – Jedno inne , drugie inne!
– Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z guzikowych oczu. Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać.
Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem właśnie ja – Nosalek. Posadzono mnie obok misia- Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nieśmiało spytał –
– Będziemy przyjaciółmi?
– No pewno!- krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.
– Naprawdę? – pytał zdziwiony Krzyś- bo ja mam takie śmieszne oczy.
– A ja – mam duży nos – roześmiałem się.
Chwyciłem misia za pluszową łapkę. Mocno, ile tylko miałem siły.
Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Poproś mamusię/tatusia, aby opowiedzieli Ci o swoich obłoczkowych pomysłach.
Życzę Wam udanego weekendu 🙂 Buziaki 🙂
Czwartek 04.06.2020r.
Bardzo mądry pan – Phil Bosmans powiedział kiedyś, że dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym. I to prawda! Każde z Was jest wyjątkowe!
Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz!
Zapraszam do obejrzenia filmiku: „Dzieci z różnych stron świata”:
„Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).
Serdeczne pozdrowienia i uściski 🙂
Środa 03.06.2020r.
Kochane Jeżyki dzisiaj zaczniemy od zabawy z muzyką w domu:
A teraz posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej „Inny”:
Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.
– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.
– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.
Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku, ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem, od razu zaczynała kichać.
– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.
– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.
Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich wyrazów.
– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?
– Fuś… fuś… fuśtajka – próbował wymówić Anuj.
Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”.
– Ja mam starszego brata Adama, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.
Zbliżał się Dzień Babci i Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.
– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.
– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.
– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.
Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!
Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja.
Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami z imbirem.
Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.
Po wysłuchaniu opowiadania spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1. Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
2. Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
3. Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
4. Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
5. Czy wszyscy muszą być tacy sami?
Oglądnijcie zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych stron świata i opiszcie ich wygląd 🙂
Mam nadzieje że będziecie się świetnie bawić 🙂 Przesyłam buziaki 🙂
Wtorek 02.06.2020r.
Witam Was moje Jeżyki 🙂
Na początek posłuchajcie wiersza M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
„O prawach dziecka”
Niech się wreszcie każdy dowie,
I rozpowie w całym świecie,
Że dziecko to także człowiek
Tyle, że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić
Stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
próbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia, czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać!
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami
Nikt nie może mi zabronić, spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się w wiersze poukładały Prawa dla dzieci na całym świecie
Byście w potrzebie z nich korzystały, najlepiej jak umiecie.
Posłuchajcie wierszyka o porządkach w domu i przedszkolu:
O zabawki zawsze dbamy
po zabawie posprzątamy.
Już samochód na wirażu:
pędzi prędko do garażu.
Lalki siedzą równo w rzędzie:
bałaganu dziś nie będzie!
Klocki ułożymy w kątku.
Krzyś pilnuje dziś porządku.
Każdy przedszkolaczek wie
po zabawie sprząta się.
Posprzątaj swój pokoik/miejsce do zabawy najpiękniej jak potrafisz. 🙂
Dyżurni w przedszkolu często pomagają paniom przy posiłkach np. rozkładają sztućce.
A na koniec zabawcie się w Panią Agnieszkę i wymyślcie jakieś zajęcia i zabawy dla swoich rodziców na pewno będą one bardzo ciekawe i wesołe 🙂
Życzę udanej zabawy 🙂 Buziaki 🙂
Środa 27.05.2020r.
Witam Was kochane Jeżyki 🙂
Dzieci to eksperci od przedszkolnych spraw.
Ten tydzień poświecimy na zagadnienia…przedszkolne.
Witamy w domowym przedszkolu, gdzie mamusia/tatuś może poczuć się jak dziecko!
W przedszkolu życie biegnie według rytmu zwanego: ramowym rozkładem dnia. Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu. Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce. Zaplanuj czas na: posiłki, zabawę, mycie rączek, gimnastykę i naukę w Domowym Przedszkolu 🙂
Niespodzianka! W dzisiejszym przedszkolu to mamusia/tatuś będzie dzieckiem. Przeprowadź z rodzicem zajęcia plastyczne i pokaż jak prawidłowo myć rączki. 🙂
Naucz mamusię/tatusia zwrotki piosenki, którą pamiętasz z przedszkola.
W przedszkolu często bawimy się w zabawy matematyczne. Poproś mamusię/tatusia
o przeczytanie wiersza Danuty Wawiłow: „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa”:
Pobawcie się w wyszukiwanie w domku przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów.
A na koniec poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju (jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem np.:
Kochane Jeżyki mieliśmy jeden dzień przerwy, ale powracamy do codziennych kontaktów
i proponowania zabaw i zadań dla Was moje kochane. Będziemy jednak przedstawiać trochę mniej propozycji. 🙂
Dziś Dzień Matki – mówią dzieci
jaśniej słońce dzisiaj świeci.
Mocniej dzisiaj pachną kwiatki
żeby uczcić święto matki.
Przedszkolaku, postaraj się, aby cały dzień wypełniony był niespodziankami, całuskami, przytulaskami i uśmiechami.
Pomóż mamie w jej codziennych obowiązkach.
Możesz przygotować razem z tatą lub rodzeństwem owocowy deser dla mamy lub kolację.
Zrób dla mamy domowy salon piękności: pomaluj paznokcie, wykonaj makijaż.
Powiedz mamie za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej bajkę.
Jeśli jeszcze nie przygotowałeś żadnego prezentu dla mamy mam dla Was prosty pomysł na wykonanie kwiatka:
Wręcz mamie wykonany wcześniej portret i i kwiatek i złóż życzenia z okazji jej święta.
Zadania obowiązujące od 25.03.2020r.
Środa 25.03.2020r.
Kalendarz pogody
Kochane Jeżyki czekam kiedy się zobaczymy a do tej pory obserwujcie wraz z rodzicami pogodę i każdego dnia tygodnia przyklejajcie na kalendarz odpowiedni obrazek.
Jeżyku ruch to zdrowie dlatego podaje link do piosenki przy której możecie się trochę poruszać 🙂
Czwartek 26.03.2020r.
Kochane Jeżyki zabawcie się w „Wiosennych detektywów” i znajdźcie w domku przedmioty w kolorze zielonym, następnie policzcie je razem z rodzicami i spróbujcie pogrupować wg kategorii (zabawki/ubrania/rośliny itp.)
A jak już skończycie to razem z rodzicami zatańczcie do piosenki Majki Jeżowskiej.
Piątek 27.03.2020r.
Dzisiaj zapraszam was do obejrzenia krótkiego filmiku edukacyjnego i spróbujcie zapamiętać z niego jak najwięcej nazw wiosennych ptaków lub kwiatów.
Jeżyku zadbaj o zdrowie – zjedz ulubiony owoc lub warzywo. Jaki ma smak? Słodki, kwaśny, a może gorzki?
Film edukacyjny:
Poniedziałek 30.03.2020r.
Witajcie Jeżyki po weekendowej przerwie, mam nadzieję, że relaks się udał. Na początek przyjrzyjcie się obrazkom i skreślcie przedmiot który nie pasuje do pozostałych, następnie przeczytajcie wraz z rodzicami wiersz Jana Brzechwy pt. „Wiosenne porządki”. Teraz kolej na Ciebie-posprzątaj w domku tak, jak potrafisz. Powodzenia 🙂
Kochane Jeżyki dzisiaj proszę was o pokolorowanie rysunku według wzoru, a następnie obejrzyjcie obrazki i oznaczcie kropkami albo po prostu pokażcie kolejne etapy rozwoju krokusa.
A na koniec mam dla was piosenkę o cyferkach 🙂
Obejrzyj obrazki a następnie opowiedz historyjkę o rodzinie bocianów. Jak skończysz opowiadać policz bociany znajdujące się na dole kartki, pokazuj palcem i mów razem
z osobą dorosłą: pierwszy bocian, drugi bocian.
A teraz czas na muzykowanie, wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego
w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka – co tylko podpowie Ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i wykonaj dla nich wiosenny koncert.
Dzisiaj chciałabym abyście obejrzeli obrazek, a następnie połączyli fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na dużym obrazku.
Jak już to skończycie powiedzcie do czego służy parasol i pokolorujcie rysunek parasola według własnego pomysłu i rysujcie krople deszczu po śladzie.
A na koniec mały eksperyment pt. „Uciekające bakterie” Co potrzebne: mleko lub woda, talerzyk, mydło w płynie lub płyn do naczyń, patyczek do uszu lub palec, łyżka oraz pieprz lub inne przyprawy, które widać na powierzchni(np. zmielona papryka, cynamon) albo barwniki spożywcze Sposób wykonania: Nalej mleko lub wodę na talerz. Nasyp do niego przypraw lub barwników. Zamocz palec lub patyczek w mydle lub płynie do naczyń. Zobacz jak kolory lub przyprawy „uciekają” . Życzę Wam udanej zabawy 🙂
Jeżyki zachęcam was dzisiaj do przeczytania tekstu z osobą dorosłą. Ona będzie czytała wyrazy, a Ty będziesz podawać nazwy obrazków.
Ruch to zdrowie, przygotuj wygodny strój do ćwiczeń, wykonaj razem z mamą lub tatą wiosenne ćwiczenia gimnastyczne:
a) „Słońce i deszczyk”: biegajcie po pokoju. Na hasło mamy: „Słońce!” zatrzymajcie się
i stańcie z podniesionymi rękami w górę. Na hasło: „Deszcz!” przykucnijcie i schowajcie głowy.
b) „Bocian” – chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana. Co pewien czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się zachować równowagę….
c) „Kokon motyla” – owiń mamę lub tatę długim szalem lub kocem. Potem mama lub tata owinie ciebie.
d) Skaczcie jak żabki.
Zadanie specjalne- przeczytać dziecku na dobranoc ulubioną książeczkę! Jestem baaardzo ciekawa Waszych bestsellerów?!
Witam was serdecznie! Kochane Jeżyki zbliża się Wielkanoc, dzisiaj chciałabym żebyście posłuchali piosenki ZoZi „Znaki Wielkanocy”.
Po wysłuchaniu piosenki porozmawiaj z rodzicami z czym kojarzy Ci się Wielkanoc, pomogą Ci w tym przygotowane obrazki.
Na koniec przygotowałam także karty pracy związane z naszym tematem, sam wybierasz ile i jakie zadania chcesz zrobić jest tam dobieranie w pary, rysowanie po śladzie, wycinanie i wiele wiele innych ciekawych zadań.:)
A w wolnym czasie zastanówcie się wspólnie, co przygotujecie pysznego na Święta. Oglądnijcie książki kucharskie, poproście mamusię, aby pokazała Wam kuchenne przyrządy i urządzenia. Spróbujcie je nazwać 🙂
Kochane Jeżyki dzisiaj posłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Wielkanocne pyszności”, spróbujecie odpowiedzieć na pytania:
1. Z czego dzieci wykonały pyszności?
2. Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki?
3. Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?
Jak już wszystko ładnie opowiecie, obejrzyjcie obrazek, powiedzcie, jakie wielkanocne smakołyki znajdują się na stole. Podzielcie ich nazwy rytmicznie (na sylaby). A na koniec rysujcie po śladzie babki wielkanocne.
Jak to mówią ruch to zdrowie dlatego pobaw się z mamą/tatą w zajączkowego berka. Zabawa jest odmianą zwykłego berka, tylko, że będziecie się „gonić”…….kicając. Uważajcie, aby było bezpiecznie. Miłej zabawy! 🙂
Zabawy na środę już do Was lecą – mam nadzieję, że z radości oczka Wam się zaświecą 🙂
Na początek obejrzyj prezentacje i zobacz co powinno znajdować się w wielkanocnym koszyczku. Jak już zobaczysz te wszystkie smakołyki dokończ kolorować rysunek, powiedz, gdzie znajdują się: kurczątko, zajączek, baranek i pisanki. A na koniec pokoloruj pisanki
w koszykach – każdą w innym kolorze, ozdób koszyki według własnego pomysłu.
Polecam Wam również wielkanocne prace plastyczne które możecie zrobić w wolnym czasie wraz z rodzicami 🙂
Zapoznajcie się również ze sposobem barwienia jajek:
Który ze sposobów spodobał Wam się najbardziej? Spróbujcie wymienić kolory na jakie zostały zabarwione jajka.
Poproś mamusię/tatusia o wycięcie dziesięciu papierowych jajek. Wykorzystajcie je do zabaw w liczenie-poproś mamusię, aby rozłożyła przed Tobą kilka jajeczek, a Ty je przeliczysz. Następnie połóż jajeczka przed mamą i sprawdź czy poradzi sobie z liczeniem. Jeśli potrafisz podziel jajeczka tak, abyście mieli po równo/mniej od mamy/więcej od mamy.
Papierowym pisankom dorysuj oczka, buzię i nosek, tak aby jedna z nich była wesoła, druga smutna, a trzecia zdziwiona.
A na koniec mały eksperyment z jajkiem w roli głównej „Znikająca skorupka”
Co potrzebne: jajko, szklanka i ocet.
Sposób wykonania:
Jajko włóż na całą noc do octu. Zaobserwuj co stało się przez ten czas.
Piątek 10.04.2020r.
Moje Jeżyki na dzisiaj zaplanowałam dla Was kilka zagadek, ciekawa jestem czy będziecie potrafili je odgadnąć:
1. Leży w koszyczku obok baranka, malowana we wzorki to…….(pisanka)
2. Stoi bielutki obok pisanek, nasz wielkanocny……..(baranek)
3. Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.
Powiedz, co to jest. To mały……….(kurczaczek)
4. Jeden taki dzień w całym roku mamy,
że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)
5. Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
W tym tygodniu dowiedzieliście się jak obchodzona jest Wielkanoc u nas w Polsce, a ciekawi jesteście jak to jest w innych krajach? Zapraszam was do obejrzenia prezentacji 🙂
Obejrzyjcie również film „Co wiesz o jajkach”, zobaczycie skąd się one biorą i czy wszystkie są tej samej wielkości.
Mam nadzieję, że pamiętacie jeszcze nasze zabawy z Panem Miłoszem i jeśli mielibyście ochotę pobawić się razem z nim w domu to zapraszam:
Kochane Dzieci, Rodzice z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych pragnę złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia. Zdrowia, spokoju i wspaniałych chwil w gronie najbliższych. Te święta będą inne, pewnie nie do końca takie, jak zawsze, ale MAMY SIEBIE.
A na święta planujemy tylko jedno zadanie – CIESZYĆ SIĘ SOBĄ.
Ściskam Was serdecznie.
Wtorek 14.04.2020r.
Witam Was serdecznie kochane Jeżyki po świątecznej przerwie.
Dzisiaj posłuchajcie opowiadania Ewy Stadtmüller „Wiejskie ustronie”, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie?
Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?
Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?
Jak już uda Wam się odpowiedzieć na wszystkie pytania to posłuchajcie odgłosów zwierząt mieszkających na wsi i postarajcie się zaznaczyć na karcie zwierzęta które udało Wam się usłyszeć.
A czy w Twoim domku masz książeczki o zwierzątkach? Jeśli tak – poszukaj ich i obejrzyj/poczytaj razem z rodzicem.
Życzę Wam miłej zabawy i pozdrawiam Was cieplutko 🙂
Dzisiaj kochane Jeżyki dowiemy się trochę o rodzinach zwierząt mieszkających na wsi. Każdy z nas ma swoich bliskich, tak samo jest i u zwierząt i jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zapraszam was do obejrzenia prezentacji „Zwierzęce rodziny”
Na koniec mam dla Was niespodziankę, odrysujcie rękę mamy/taty na kartce. Jak już będzie gotowa wspólnie spróbujcie dorysować takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka. Jestem ciekawa co Wam wyjdzie?! Życzę dobrej zabawy 🙂
A w czasie pracy możecie posłuchać piosenki:
Czwartek 16.04.2020r.
Witam kochane Jeżyki 🙂 Wczoraj dowiedzieliście się jakie rodziny mają nasze wiejskie zwierzątka a dzisiaj dowiecie się gdzie mieszkają i co jedzą. Na początek zachęcam Was do obejrzenia filmu:
Jestem ciekawa czy zapamiętaliście kto gdzie mieszka, aby to sprawdzić zagrajcie w grę:
Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta? Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Aby wam w tym pomóc obejrzyjcie prezentację „Co dają nam zwierzęta”.
Jak to mówią ruch to zdrowie dlatego dzisiaj pobawcie się do słów piosenki „Jak chodzą zwierzątka”
A na koniec poproście rodziców aby wykonali z Wami eksperyment „Kolorowe mleko”
Do wykonania doświadczenia potrzebujecie:
– głębokiego talerza
– mleka
– kilku barwników spożywczych
– detergentu np. płynu do mycia naczyń
– patyczka kosmetycznego
W pierwszej kolejności napełniacie talerz mlekiem. Następnie wlewacie do niego po kilka kropel barwników spożywczych (nie mogą być zbyt gęste). Na koniec dodajecie płyn do naczyń lub nabieracie go na patyczek i moczycie w mleku. Co widzicie? Tęczę na talerzu?
Życzę Wam moje kochane Jeżyki miłego odpoczynku w weekend 🙂
Poniedziałek 20.04.2020r.
Kochane Jeżyki od poniedziałku zajmiemy się tematyką ekologiiZiemia ma bowiem
w tym tygodniu swój dzień! Zaczniemy od wody 🙂
Posłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Oszczędzamy wodę, dbajmy o przyrodę!” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1. W jaki sposób Ada myła zęby?
2. Dlaczego należy oszczędzać wodę?
Opowiadanie:
Jak już uda Wam się odpowiedzieć na pytania, obejrzyjcie film „Oszczędzajmy wodę” z którego dowiecie się w jaki sposób można oszczędzać wodę:
Poproście rodziców aby wykonali z Wami eksperymenty z wodą:
A na koniec posłuchajcie piosenki Zozi: „Świat w naszych rękach”
Do środy spróbujcie nauczyć się refrenu:
„Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat”
Pamiętam o Was kochane Jeżyki i mocno Was ściskam 🙂
Wtorek 21.04.2020r.
Segregujemy śmieci
Witajcie moi młodzi ekolodzyDzisiaj mam dla Was do obejrzenia bajkę ” Staś i segregacja śmieci”, dowiecie się z niej do jakiego pojemnika lądują jakie śmieci:
Rodzicu, zaangażuj dziecko w segregowanie śmieci w Waszym domu. Niech przy każdej możliwej okazji, przedszkolak wyrzuca śmieci do odpowiednich koszy. Utrwalcie razem kolory koszy do jakich wrzuca się poszczególne rodzaje odpadów.
A w wolnej chwili możecie wykonać zadania które dla Was przygotowałam:
1. Obejrzyj obrazki. Nazwij kolory pojemników, które służą do segregowania śmieci. Powiedz, jakie śmieci do nich wrzucamy. Połącz liniami obrazki śmieci z odpowiednimi pojemnikami.
2. Pokoloruj odpowiednio pojemniki: pierwszy – na zielono, drugi – na żółto, trzeci – na niebiesko. Powiedz, co wrzucamy do każdego z tych pojemników.
3. Policz śmietniki i narysuj w kółkach tyle kropek ile jest śmietników.
Życzę cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami z utęsknieniem czekam na powrót do przedszkola 🙂
Środa 22.04.2020r.
„Dzień Ziemi”
Dzisiaj „Święto Ziemi”, wspaniały dzień!
Wymyślcie hasło zachęcające dzieci do dbania o przyrodę. Niech mamusia/tatuś zapisze je na kartce.
Kolory niebieski i zielony najczęściej kojarzone są z naszą planetą. Dlatego, by przygotować się na obchody Dnia Ziemi, które przypadają właśnie dziś, ubierzcie się na niebiesko lub zielono.
Tak ubrani i z napisanym Waszym hasłem zaśpiewajcie refren piosenki (jeśli nie udało się nauczyć, nic się nie dzieje – po prostu jej wysłuchajcie).
Obejrzyjcie filmik: „W kontakcie z naturą”
Zastanówcie się, jakie działania podejmowane przez Was w domku, możecie nazwać „ekologicznymi”?
A na koniec popatrzcie przez okienko razem z Mamusią/Tatusiem lub wyjdźcie razem na balkon i złóżcie życzenia matce ZiemiNie zapomnijcie posłać jej buziaczka
Życzę Wam kochane Jeżyki udanego „Dnia Ziemi”.
Czwartek 23.04.2020r.
Kochane Jeżyki dzisiaj porozmawiamy o roślinach. Czy hodujecie w domu roślinki/kwiaty? Jeśli tak – przy pomocy osoby dorosłej wykonaj czynności pielęgnacyjne tj. zraszanie, podlewanie.
Jeśli macie potrzebne rzeczy możecie założyć w domku wiosenną hodowle:
Jak już posadzicie Wasze roślinki mam dla Was kilka zadań:
Obejrzyj obrazki. Opowiedz, co robią Ada i mama. Powiedz, jak należy dbać o rośliny.
W każdej doniczce narysuj jeden kwiatek. Policz, ile razem jest kwiatków we wszystkich doniczkach.
Na przykładzie tulipana nazwij części rośliny znajdujące się w kółkach. Podziel ich nazwy rytmicznie (na sylaby). Połącz części z odpowiednimi miejscami na obrazku kwiatka.
Dokończ rysunki tulipanów według podanego wzoru. Pokoloruj rysunki.
Powiedz, do czego służy konewka. Rysuj konewkę po śladzie, kredkami w odpowiednich kolorach. Ozdób konewkę według własnego pomysłu.
Nazwij z pomocą osoby dorosłej przedmioty, które są na zdjęciach. Powiedz, do czego one służą.
Przygotowałam dla Was również wiersz pt. „O Zosi co niszczyła drzewa” A Bober, poproście mamę żeby go Wam przeczytała:
Była sobie Zosia mała, która chętnie rysowała. „Oj, to słonko brzydko świeci”- kartkę zgięła i do śmieci. Druga kartka potargana, bo nie wyszła Zosi mama. Trzecia kartka zapełniona, lecz jej tylko jedna strona. I tak kartka za karteczką, wylądują na biureczku, pomazane, pobeblane, pogniecione, pozginane. „Czyś Ty Zosiu oszalała? Będziesz drzewa marnowała? Krzyknął Jaś, Zosi brat starszy, co na to wszystko z przykrością patrzył. „Jakie drzewa? Co ty pleciesz? Kartki w sklepie kupię przecież” Rzekła dumnie Zosia mała- oj jak mało ona wiedziała. „Kartki z leśnych drzew powstają, co je drwale pościnają. Im więcej kartek marnujesz, tym więcej drzew do zrobienia nowych potrzebujesz. A wiesz, że drzewa są do życia potrzebne, nam i zwierzętom niezbędne.” „Wiem, bo nam Pani w przedszkolu mówiła”- i twarz Zosieńki się nieco skrzywiła. „Nie wiedziałam o tym, że papier z drzew produkują. Poprawię się już, naprawdę obiecuję”. Od tej pory Zosia mała, kartek do rysowania już nie marnowała. Z jednej i z drugiej strony karteczki, powstawały piękne Zosi rysuneczki. Z pomysłem i starannością je robiła i żadnej kartki już nie wyrzuciła. Zawisły rysunki Zosi na ścianie, w koszu już nie ma miejsca na nie!
Kiedy już go wysłuchacie spróbujcie odpowiedzieć na parę pytań:
1. W jaki sposób Zosia niszczyła drzewa? 2. Dlaczego powinniśmy oszczędzać papier?
3. Co nam dają drzewa? Do czego są nam i zwierzętom potrzebne? 4. W jaki sposób możemy marnować mniej papieru?
Teraz zobaczcie w jaki sposób powstają kartki papieru:
W Polsce mówimy po…..polsku. Zapytaj mamę lub tatę kiedy powiedziałeś swoje pierwsze słowo. Jak ono brzmiało? Miałeś wtedy 10 miesięcy, roczek, a może trzy latka? Jeśli to możliwe poproś rodzica o pokazanie zdjęcia w albumie rodzinnym jak wtedy wyglądałeś. 🙂
Mam nadzieję, że będziecie się świetnie bawić 🙂 Serdecznie Was pozdrawiam 🙂
Środa 29.04.2020r.
Mam nadzieję, że flaga wykonana 🙂 Dzisiaj kolejne zabawy 🙂
Posłuchajcie legendy i odpowiedzcie na pytania:
Dawno, dawno temu żyli trzej bracia: Lech, Czech i Rus. Było im dobrze razem, ale pewnego dnia postanowili znaleźć nowe miejsca i tam wybudować domki. Zabrali swoje rodziny i wyruszyli w drogę. Postanowili się rozdzielić, aby żyć dalej jako sąsiedzi. Rus znalazł miejsce, gdzie było dużo gór i lasów. Spodobało mu się i tam został. Czecha zachwyciła szeroka rzeka – tam postanowił tam zamieszkać.
A Lech? – zapytacie. Cóż, on rozglądał się, bo chciał znaleźć wyjątkowe miejsce. Nagle zobaczył pięknego orła, który siedział w gnieździe na wysokim dębie. – Tu zostaniemy! – powiedział Lech. – Miejsce, gdzie mieszka taki ptak, musi być wspaniałe! Nam też będzie tu dobrze. Naszym godłem zostanie biały orzeł na czerwonym tle. I tak się stało, a kraj Lecha został nazwany Polską.
1. O czym opowiada legenda?
2. Czego szukali trzej bracia?
3. W legendzie była mowa o naszym godle państwowym – czy wiesz jak wygląda godło Polski?
Zabawa „Orzeł”
Jesteś orłem Poruszaj się po pokoju naśladując tego pięknego ptaka. Mamusia/tatuś będzie klaskać w dłonie, a ty naśladuj lot orła zgodnie z wyklaskiwanym rytmem: szybko lub wolno. Kiedy mamusia klaska wolno orzeł lata nisko (pochyl się), kiedy klaszcze szybko orzeł lata wysoko (biegaj na palcach).
A w wolnej chwili wykonajcie zadania z karty pracy 🙂 :
Dopasuj obrazki do ich cieni.
Narysuj polskie flagi we wszystkich oknach. Pokoloruj domy. Policz ile jest flag na obrazku.
Herbem tego miasta, jest piękna syrenka
która miecz i tarczę dzierży w swoich rękach.
Od imienia syrenki Sawy i rybaka Warsa je nazwano,
I stolicą państwa polskiego mianowano.
Przez nie rzeka Wisła przepływa,
Zatem jak stolica Polski się nazywa? (Warszawa)
Miasto znane z astronoma Kopernika
i ciastka miodowo-korzennego – piernika. (Toruń)
Chętnie wyjeżdżamy nad nie na wakacje,
Czekają tam na nas wspaniałe atrakcje.
Możemy po nim pływać statkami,
Jego brzegi wypełnione są muszelkami. (morze)
Mam nadzieję, że świetnie Wam poszło 🙂
Mam nadzieję, że lubicie balony? Dlatego na koniec mam dla Was doświadczenia właśnie
z balonami. Mam nadzieję, że się Wam spodobają:
Jak już sobie poćwiczycie posłuchajcie opowiadania Ewy Stadtmüller „Smok łąkowy wielogłowy” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Co można robić podczas pobytu na łące?
Jakie zwierzęta można spotkać na łące?
Mam nadzieję, że już wiecie „Co hasa po łące?” – wysłuchajcie zagadek i spróbujcie na nie odpowiedzieć:
Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa?
Nikt tym zwierzątkiem
się nie zachwyca.
Wędruje w ziemi
długa … .
Czarno-biały ptak,
po łące spaceruje.
Lubi stać na jednej nodze,
żabki konsumuje.
Wolno, wolniutko
chodzi po świecie.
Swój własny domek
nosi na grzbiecie.
Małe zwierzątko,
ale sił ma wiele,
by kopać w ziemi
długie tunele.
Jest to mały owad
bardzo pracowity,
buduje z siostrami
dom w kopcu ukryty.
Spróbujcie wymyślić własną zagadkę dla mamusi/ tatusia.
Przedszkolaku, w wolnej chwili wykonaj zadania z karty pracy:
1. Policz ile jest owadów, w kratkach poniżej namaluj tyle kresek, ile jest owadów.
2. Rysuj ślimaka po śladzie. Pokoloruj rysunek.
3. Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Naśladuj ich ruchy.
4. Połącz ilustracje i ich cienie.
Połącz cienie
A na koniec posłuchajcie piosenki „Śpiewające Brzdące – My jesteśmy żabki”, kiedy usłyszycie słowo „żabki” podskoczcie jak żabka, a kiedy usłyszycie słowo „bocian” poruszajcie rękoma tak jak by bocian zamykał i otwierał dziób: https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
Przesyłam Wam moc uścisków i do zobaczenia jutro 🙂
Środa 13.05.2020r.
Wiosna to idealna pora roku do rozmów o pszczołach i miodzie. Te niesamowicie ważne, choć niewielkie zwierzęta powinniśmy ogromnie szanować. Zobaczcie, ile kroków muszą pokonać, żebyśmy my mogli cieszyć się pysznym i zdrowym miodem. 🙂
Na początek zapraszam Was do obejrzenia filmów o przygodach pszczółki Kai:
Wykonanie jest banalnie proste, jednak wymaga dużo zaangażowania 🙂
Do wykonania pracy potrzebne będą:
– kartka A4,
– farbki koloru żółtego i niebieskiego,
– kartka koloru czarnego.
– oczy,
– nożyczki,
– klej.
Wykonanie:
Etap pierwszy: Odbijamy żółte stópki i niebieskie rączki, które tworzą nasze pszczoły,
Etap drugi: Następnie dzieci naklejają czarne paski papieru i oczy.
Etap trzeci: Rodzice dorysowują czułki i gotowe 🙂
Życzę Wam udanej zabawy przy wykonywaniu zadań 🙂 i czekam na zdjęcia z Waszych domowych zajęć 🙂 Buziaki 🙂
Czwartek 14.05.2020r.
Przyleciał motylek na łąkę,
tam spotkał małą biedronkę.
Pomachał jej swymi skrzydłami,
zachwycił pięknymi barwami.
Kochany Jeżyku jestem przekonana, że nie raz widziałeś latającego motyla ale jestem ciekawa czy wiesz skąd taki piękny motyl się bierze. Żeby się tego dowiedzieć obejrzyj prezentację „Bajeczka o motylku czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl”, i zobacz skąd motylki biorą się na tym świecie.
Po obejrzeniu prezentacji opowiedz mamie/tacie w kilku zdaniach, co zapamiętałeś.
A teraz posłuchaj wiersza:
„Gąsienica – tajemnica” – D. Gellnerowa
Jestem sobie gąsienica,
Gąsienica tajemnica.
Nitką się owinę cała,
I w kokonie będę spała.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle – patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? – Powiedzcie sami!
Tak! W motyla się zmieniła,
Ta, co się w kokonie kryła.
Teraz fruwa nad łąkami,
Z biedronkami i pszczółkami.
Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Co zrobiła gąsienica?
Gdzie zasnęła?
Co się stało, gdy otworzyła drzwi kokonu?
W co zamieniła się gąsienica?
Moje Jeżyki jeśli macie w domku książki o zwierzętach spróbujcie w nich odszukać motyle, zobaczcie jak wyglądają, jakie mają kolory i powiedzcie który Wam się najbardziej podoba. 🙂
Jak już uda Ci się odpowiedzieć na pytania spróbuj z pomocą filmu narysować samodzielnie motyla:
Pamiętajcie moi drodzy, że świat nie tylko do was należy. Rośliny i zwierzęta też mają w nim swoje miejsce. Żyją dla was, aby cieszyć wasze oczka. Szanujcie je i pozwólcie im żyć
w spokoju. Niech wszystkie Niezapominajki nie zapomną jakie jesteście wspaniałe, kochane przedszkolaki!
Po wysłuchaniu opowiadania spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:
Gdzie rosła Niezapominajka?
W jakim była nastroju?
Kto chciał ją pocieszyć?
Dlaczego Niezapominajka była smutna?
Co się stało na wiosnę w kolejnym roku?
A jak teraz zachowywały się dzieci?
Skoro dzisiaj mamy taki wyjątkowy dzień to z tej okazji pobawcie się do słów piosenki „Niezapominajki”:
Po wspaniałej zabawie obejrzyjcie „Eko kalendarz” z okazji Dnia Niezapominajki i zobaczcie co możecie z okazji tego dnia zrobić 🙂 Mam nadzieję, że coś tam dla siebie znajdziecie 🙂
Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach „mamusi/tatusia dzidziusia” odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!
Przesyłam buziaczki i do zobaczenia jutro 🙂
Wtorek 19.05.2020r.
Kochany Jeżyku dzisiaj posłuchaj opowiadania Ewy Stadtmüller „Rodzicielska niespodzianka” i spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?
Czym zajmują się wasi rodzice?
Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?
Na czym polega praca dentysty?
Następnie posłuchajcie piosenki „ZoZi – Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”:
Kochane moje przedszkolaki dzisiaj mam dla Was zabawę z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci , wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia – babcia 🙂
Olek i Ada postanowili z okazji: „Dnia Matki” przygotować sernik. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową:
Wskaż paluszkiem rozwiązania, jeśli nie macie możliwości wydruku.
A na koniec mam dla Was cudowny wiersz Doroty Kluska „Być, jak Mama”, poproś rodzica aby Ci go przeczytał:
Być, jak Mama
( Dorota Kluska)
A wiesz mamo, jak dorosnę,
będę silny i odważny.
Mądry, szczery i prawdziwy,
delikatny i rozważny.
Będę naraz, w jednej chwili
wykonywał trzy roboty.
Bohaterem będę wtedy,
kiedy zdarzą się kłopoty.
Będę znał zawodów tysiąc,
bo się przydać mogą przecież…
I poradzę sobie z wszystkim,
jak nikt inny na tym świecie.
Będę zwarty i gotowy,
zawsze od samego rana!
Gdy dorosnę – będę silny
i odważny, tak jak MAMA
Przesyłam Wam moc uścisków i tysiące buziaków 🙂
Czwartek 21.05.2020r.
Cześć i czołem, kluski z rosołem 🙂 Gotowi na kolejne zadania?
Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą – waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
Jak już się wszystkiego dowiecie posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i tata”
i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
„Mama i tata”
Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Jakie osoby zostały wymienione w wierszu?
Kim dla dzieci są „mama” i „tata”?
Za co my możemy kochać mamę i tatę?
Za co dzieci dziękują swoim rodzicom?
A wy za co dziękujecie swoim rodzicom?
W jaki sposób możemy spędzać czas wolny z rodzicami?
Przedszkolaku, w wolnej chwili wykonaj zadania z karty pracy:
Obejrzyj obrazki. Powiedz, co robią Olek i Ada z rodzicami. Opowiedz, jak spędzasz wspólny czas z rodziną.
Dokończ kolorować rysunki serc według wzoru (rytmu).
Otocz pętlą czynności, które lubisz robić wspólnie z rodzicami. Na dole w ramce narysuj swoją ulubioną zabawę z rodzicami.
Kolejne zadanie które mam dla Was to wspólny plakat: Rodzice rysują dzieci, dzieci rodziców. Umieśćcie plakat w honorowym miejscu w domu 🙂 Kiedy plakat już zawiśnie zróbcie mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiecie się tutaj :
A na koniec wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się
w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?